SL H23 5422

Startat av Hasse L, 10 mars 2013, 10:50:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

CPT 542 - Scania-Vabis C75 Capitol 1961.

Linje 50 tur 13 lämnar Norrmalmstorg på väg till Hornsberg (Franzéngatan). Ett legendariskt trafikbiträde (lätt igenkännbar på originalbilden) och en ¨mössbas¨ håller koll på busstrafiken.

roggek

Och sex nummer högre upp finns bevarad och körbar(5428)...

Ersa

Kreditbanken hösten 1973... några få veckor innan bilden togs var det huset ju i nyheternas blickfång.

Björn Forslund

Citat från: Ersa skrivet 10 mars 2013, 20:19:20 PM
Kreditbanken hösten 1973... några få veckor innan bilden togs var det huset ju i nyheternas blickfång.

Jo det minns man väl. Polaren och jag hade varit på stan och handlat utsvängda brallor när vi sedan blev stoppade av stressade poliser när vi tänkte knalla in på Norrmalmstorg. Det hände mycket den veckan, gamle kungen låg för döden samtidigt.

Gunnar D

Citat från: Ersa skrivet 10 mars 2013, 20:19:20 PM

Minns det väl delvis pga att sön 26 aug 1973 var den senaste/sista gången jag körde CF! Hade kört förstärkning från Roslagen till Jarlaplan och skulle sedan köra hem till Huddinge. Försökte ta vägen via Norrmalmstorg för att kolla men det var ju såklart avspärrat så jag tror jag körde via Arsenalsgatan.

/Gunnar

Jan-Peter

Jag har för mig att linje 69 fick vända och ha Dramatens Entréuppfart som slut hållplats i stället för Normalmstorg som blev helt avstängd.
Mvh Fd 8612 Hb,