F.d. Norrortsvagnar i Huddinge - 3 mars 2013 (Keolis)

Startat av Mikael T Nilsson, 03 mars 2013, 20:42:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

I januari flyttades Keolis 3223-3228 till Gubbängen, som bl a trafikerar linjer i Huddinge. Denna serie har tidigare varit stationerad i Norrort/Täby.

Den 3 mars trafikerade 3228 linje 705 i Huddinge.
Linje 742, som oftast trafikeras med boggievagn trafikerades bl a med vagn 3226.

Vagn 3224 trafikerade bl a lokallinje 706 i Huddinge. Bussen är fortfarande skyltad linje "737" i aktern, något den varit sedan den var stationerad i Botkyrka. Sedan dess har bussen varit stationerad i Norrort/Täby och Gubbängen.

När bussen kom till SL-området stationerades den i Norrtälje.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

Trevligt med bilder på gamla bekanta från Norrortstiden och som följt med mig söderut.
Om jag minns rätt började serien 3223-28 sin bana i Örebro för att sedan flytta till SL-land hösten 2009.

Bussmicke

Du minns helt rätt. Tror t o m. att jag har bilder på hemsidan

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Roligt att ni uppskattade bilderna!

Ja, 3223-3228 kom ursprungligen från Örebro och flyttades senare till SL-land.

Enligt mina anteckningar gäller nedanstående placeringshistorik under SL-tiden (OBS! Uppgifterna är inte bekräftade):

3223: Norrtälje->Täby->Eriksberg->Gubbängen
3224: Norrtälje->Täby->Eriksberg->Täby->Gubbängen
3225: Handen->Eriksberg->Gubbängen
3226: Handen->Täby->Eriksberg->Gubbängen
3227: Täby->Eriksberg->Gubbängen
3228: Täby->Gubbängen
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussfanatikern

Problemet med att skylten bak på 3224 visar fel linjenummer kan lätt åtgärdas genom att man täcker för den med en bit svartmålad kartong.
Alltså bara tills den är lagad.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussfanatikern skrivet 05 mars 2013, 01:44:47 AM
Problemet med att skylten bak på 3224 visar fel linjenummer kan lätt åtgärdas genom att man täcker för den med en bit svartmålad kartong.
Alltså bara tills den är lagad.

Ja, det är ett bra tips. Förmodligen har ingen på depån upptäckt den felaktiga skyltningen än. Och vem vet, kanske Gubbängen har turer på linje 737 (eller så är det en ren Eriksbergslinje).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Frippe Fribas

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 mars 2013, 18:17:11 PM
Roligt att ni uppskattade bilderna!

Ja, 3223-3228 kom ursprungligen från Örebro och flyttades senare till SL-land.

Enligt mina anteckningar gäller nedanstående placeringshistorik under SL-tiden (OBS! Uppgifterna är inte bekräftade):

3223: Norrtälje->Täby->Eriksberg->Gubbängen
3224: Norrtälje->Täby->Eriksberg->Täby->Gubbängen
3225: Handen->Eriksberg->Gubbängen
3226: Handen->Täby->Eriksberg->Gubbängen
3227: Täby->Eriksberg->Gubbängen
3228: Täby->Gubbängen
3225: Handen->Gubbängen->Eriksberg->Täby->Gubbängen
3228: Täby->Eriksberg->Täby->Gubbängen

Skyltfelet beror möjligen på kabelbrott, men är gissningsvis ingen prioriterad fråga i verkstaden om man har dåligt med bussar till trafiken.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 06 mars 2013, 08:32:54 AM
3225: Handen->Gubbängen->Eriksberg->Täby->Gubbängen
3228: Täby->Eriksberg->Täby->Gubbängen

Skyltfelet beror möjligen på kabelbrott, men är gissningsvis ingen prioriterad fråga i verkstaden om man har dåligt med bussar till trafiken.

Tack, då hade jag missat några placeringar däremellan.
Vänliga hälsningar,

Mikael