Ödåkra Buss/Buss Ödåkra (med bilder)

Startat av Bussmicke, 29 oktober 2007, 09:51:12 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Omni

Citat från: Bussmicke skrivet 29 oktober 2007, 10:37:32 AM

Jag vet inte..men var den här dekalen på bussen för liten Staffan? Tycker man ganska tydligt har satt ut vem som äger bussen i enlighet med reglerna som Skånetrafiken satte upp för hur man fick skriva företagsnamn på bussarna.

Alltså...irritation väcker det inte på det viset, men det hela är bara ett korkat uttalande tyckte jag och det är väl inte fel att vara kritisk och reagera på sådana?

Eller skall man följa strömmen och bara tycka allt är bra, även det som är uppenbarligen knepiga uttalanden?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 30 oktober 2007, 19:24:48 PM
Jag vet inte..men var den här dekalen på bussen för liten Staffan? Tycker man ganska tydligt har satt ut vem som äger bussen i enlighet med reglerna som Skånetrafiken satte upp för hur man fick skriva företagsnamn på bussarna.

Alltså...irritation väcker det inte på det viset, men det hela är bara ett korkat uttalande tyckte jag och det är väl inte fel att vara kritisk och reagera på sådana?

Eller skall man följa strömmen och bara tycka allt är bra, även det som är uppenbarligen knepiga uttalanden?

Den dekalen är inte för liten. Det är bara det att jag inte såg den på en enda buss vid mitt besök i Malmö. Den kan naturligtvis ha funnits fast inte jag såg den. Jag har också gått genom mina fotografier från besöket och jag kan inte se några dekaler på Ödåkra-bussarna.
Du får naturligtvis gärna tycka att en del av det jag skriver - eller allt för den delen - är korkat. Men jag måste ju också ha rätt till att förklara mig.

Omni

Jovisst har du rätt att förklara dig.
Jag tror liksom du att dekalerna inte fanns där från början, eftersom det var strul med namnet och överklaganden från Danmarks Buss etc, varför dekalerna troligen togs fram och inte hann komma i början...jag bodde ju själv i Malmö på den tiden.

Men jag menade att just du som, även om du kåserar som resenär, borde veta bättre med all din erfarenhet inom bussområdet, än att tro att man inte vågar sätta upp namnet på bussarna.

Det var helt enkelt detta jag reagerade på. Men jag har för mig att denna diskussionen var het även för ett tag sedan, när du vräkte ur dig saker som du nu lovordar gällande ett visst nytt expressbussföretag med säte i din egen stad...eller har jag fel?

Poängen är ju den att syns man överallt kanske man skall ha en mer ödmjuk och seriös attityd ibland...

Omni

Citat: "Du får naturligtvis gärna tycka att en del av det jag skriver - eller allt för den delen - är korkat. Men jag måste ju också ha rätt till att förklara mig"

Förresten!
Jag tycker inte allt du skriver är korkat, men ibland tar du tyvärr inte reda på fakta när du skriver dina inlägg, och det kan vara ganska irriterande, oavsett om det är i sådana här diskussioner eller om rena bussuppgifter.

Men vi skall inte bråka, alla har ju rätt till sin uppfattning, även om den ibland kan vara lite ogrundad.

Uffe