Huvudmeny

Keolis 7528

Startat av J0han, 23 februari 2013, 17:06:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

J0han

Dax för lite fritid så här får ni en röd boggi som har fått ny kostym i datorn :)

Fortsatt trevlig helg / Johan

Fredrik Klint

Ted Selander

DEB

Gör sig faktiskt riktigt bra i blått, dock hoppas jag att den håller sig undan från 676an... :-X
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Nico

Tja, det är ingen större risk för att den hamnar på 676. För det första så körs Norrtäljtrafiken av Nobina numera och sedan så är inte detta direkt en optimal busstyp för sträckan.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikey

Jorå, det är en helt optimal buss för sträckan! Linje 579 Arlanda-Bålsta är ju både ungefär lika lång som 676 och går på landsvägar med halvkass standard. Där kör man nästan uteslutande innerstads-specade f.d Keolis 47-vagnar, så om man tycker innerstadsbussarna är optimala för Bålstaresenärerna på 579 borde de därför vara optimala för Norrtäljeresenärerna på 676 också! ;)

Nico

Mja, men de 47-vagnarna är väl etanolare från Råsta med enkel framdörr och utväxling efter förortens behov? Därmed är de nog något mera anpassade till väg 263 och 269 än vad en gasdriven innerstadssboggi skulle vara på motorväg. 

Däremot (om man skulle ha en konsekvens i SL:s  linjenummersystem) så borde ju egentligen 579 avdelats för en blåbusslinje.  :P  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Buss-busen

Citat från: DEB skrivet 23 februari 2013, 18:22:19 PM
Gör sig faktiskt riktigt bra i blått, dock hoppas jag att den håller sig undan från 676an... :-X

Finns det någon buss som passar i rött men inte i blått?