Stämpeln firar 40 år på måndag

Startat av Hasse L, 16 februari 2013, 14:29:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Så här såg ett par sidor ut i den översiktliga broschyr som utdelades till trafikpersonalen innan den nya taxehandboken förelåg.

Ted Selander

"i avvaktan på att maskinell utrustning hinner anskaffas" kommer alla remsryttare som åker med mig på måndag, att få ett originalavtryck med zon X1. Remsor av alla åldrar och valörer kommer att godkännas. Vill någon nostalgisk hund få två kuponger snedstämplade går det också bra.

Gunnar D

Premiären sön 18 feb 1973 gick bra för min del. Min stämpel "hette" H 393.

Hade tjänst 8 med CF 6498:
712/1 Huga 13.26 - 15.18
713/7 Tum S 15.38 - 17.46
                               - 18.01 Huga

Vissa resor blev klart dyrare men inga klagomål vad jag minns.

/Gunnar

Ted Selander

Så här såg första utgåvan ut, inkl. provhäften som taxeutbildningen använde. De övriga är mina föräldrars remsor, med resor till och från Huddinge (H3). Det finns en ledig kupong på remsa tre. Baksidan var bra att ha för korrigeringar.

Robban

Nu var ju jag inte med 1973 men väl från 1996 som bussförare med egen stämpel, antar att det är A001 som var den första stämpeln och jag fick A010 som nyanställd på SL Buss AB sedemera bytte jag då stämpeln gick sönder igenom hela lådan med nya stämplar på tx  Hornsberg till A020 som jag har än idag  ;D

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Dörrbroms