Lägerhelgen kunde inte börja bättre än så här för en bussintreserad!

Startat av Johan Hansson, 28 oktober 2007, 19:18:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

I fredags så skulle jag åka iväg på läger som ledare men när bussen kom som utbröt en vis frustration.
Vi bokade en buss från swebus med plats för 57 personer, vi var 53 personer och bussen hade 51 platser.
Vi hade naturligtvis bagage med oss eftersom det var läger och vi skulle vara borta fredag-söndag.
Det hade ej skrivits in i bokningsordern av den som tog emot bokningen på swebus.
Chaffhören pratade flera gånger över radion med TL och det slutade med att han fick komma med en mindre buss som de till personalbuss.
Bussen var av märket Merzedes Benz (fd skolbuss)
Av trafiksäkerhetssäll så fick en del bagage lastas av från stora bussen (invnr. 4207) till den mindre bussen där även jag åkte med för att hjälpa till att lasta av bagaget.

För mig gjorde det inget det som hände eftersom jag är bussintreserad och vill bli busschaffhör inom det närmsta åren.
Och att dessutom få åka med TL är det inte många som får göra.
Vi pratade om allt möjligt under resan upp till Boberg och Bobergsgården där lägret skulle vara.
Lägerplatsen ligger mellan Halmstad och Falkenberg och man kör kustvägen dit.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Walter

Citat från: Johan H skrivet 28 oktober 2007, 19:18:43 PM
I fredags så skulle jag åka iväg på läger som ledare men när bussen kom som utbröt en vis frustration.
Vi bokade en buss från swebus med plats för 57 personer, vi var 53 personer och bussen hade 51 platser.
Vi hade naturligtvis bagage med oss eftersom det var läger och vi skulle vara borta fredag-söndag.
Det hade ej skrivits in i bokningsordern av den som tog emot bokningen på swebus.
Chaffhören pratade flera gånger över radion med TL och det slutade med att han fick komma med en mindre buss som de till personalbuss.
Bussen var av märket Merzedes Benz (fd skolbuss)
Av trafiksäkerhetssäll så fick en del bagage lastas av från stora bussen (invnr. 4207) till den mindre bussen där även jag åkte med för att hjälpa till att lasta av bagaget.

För mig gjorde det inget det som hände eftersom jag är bussintreserad och vill bli busschaffhör inom det närmsta åren.
Och att dessutom få åka med TL är det inte många som får göra.
Vi pratade om allt möjligt under resan upp till Boberg och Bobergsgården där lägret skulle vara.
Lägerplatsen ligger mellan Halmstad och Falkenberg och man kör kustvägen dit.

Har Halmstad inga abboneringsvagnar kvar när man gjot sig av med 3646? En Vega på abbonering är inte kul även om resan i detta fallet inte varade så länge! Hade inte Halmstad en Swe-lackad i 33-serien kvar? Såg en utanför Ringhals för inte så länge sedan som körde skolklasser
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!