MAN-ledbuss på linje 58 i Göteborg

Startat av Calle, 11 februari 2013, 21:45:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Har Veolia Transport Göteborg ont om ledbussar? Idag gick en av GS MAN-leder i 500-serien på L58.

danneh

Känns som Veolia i Göteborg har bussbrist hela tiden.. Och även brist på ledbussar

Jonas Gustafsson

Citat från: Calle skrivet 11 februari 2013, 21:45:43 PM
Har Veolia Transport Göteborg ont om ledbussar? Idag gick en av GS MAN-leder i 500-serien på L58.

GS Buss och Terminal G (och även Nettbuss?) har efter tidtabellsändringen ett antal bussar och förare redo för insatser där det behövs, oavsett ordinarie trafikutövare. Dessa insatsbussar har jag även sett på Keolislinjer (t.ex.Gul Express och 129) så det är inte något unikt för Veolia att behöva förstärkning.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ronald M. Jannesson

Linje 50 går väl dagligen med en av GS f.d. linje 60-gasbussar i 700-serien typ 726 eller så som numera har ett annat nummer, som förstärkning då alltså!

Ronald M. Jannesson

Häromdan, döm om min förvåning, såg jag dessutom buss 582 (MAN ledbuss GS) inväntandes avgångstid förmodligen, vid Centralstationen skyltad Gul Express Torslanda!!! Den skulle väl då förmodligen börja vid Svingeln och köra västerut s.a.s. som förstärkning! :-\