SL 620/621 - Arriva/Nobina?

Startat av Mikael T Nilsson, 10 februari 2013, 08:10:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

I samband med entreprenörsbytet i Norrort (Keolis till Arriva) funderade jag på om både Arriva och Nobina skulle vara trafikutövare för linjerna 620/621. Tidigare var det Keolis som ansvarade för linjerna, men de trafikerades mest av Nobina. På helgerna kunde man dock se Keolisvagnar på linjerna. Igår såg jag dock Nobina 5246 på 621:an i helgtrafiken.

Är det fortfarande två trafikutövare på linjerna eller är det endast Nobina som kör?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

Fram tills entreprenörsbytet 7 januari ansvarade Keolis för 620 och Nobina för 621 men det förekom rikligt med produktionsutbyte.
Fr.o.m. 7 januari övergick linje 620 till Norrtäljeavtalet och därmed sköter Nobina bägge linjerna.

// Niclas

Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 10 februari 2013, 08:22:49 AM
Fram tills entreprenörsbytet 7 januari ansvarade Keolis för 620 och Nobina för 621 men det förekom rikligt med produktionsutbyte.
Fr.o.m. 7 januari övergick linje 620 till Norrtäljeavtalet och därmed sköter Nobina bägge linjerna.

// Niclas

Tack för uppgiften! Då trafikerar alltså Arriva ingen linje som går till Norrtälje.

Även om Keolis ansvarade för linje 620 tidigare verkade det mest vara Nobina som trafikerade linjen åt Keolis. Se bl a bilden ovan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Det finns inget linjeutbyte/samarbete mellan Nobina Norrtälje och Arriva Norrort.
Alla 620, 621, 625, 637 och 644 har återgått till Nobina Norrtälje, och norrortslinjer som förr ofta kördes av Norrtäljebussar, t.ex 604, 611, 613, 635 m.fl körs numera endast av Arriva.

Den enda lokallinje Nobina kör genom TO Norrort är de genomgående 621:orna.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 10 februari 2013, 10:15:11 AM
Det finns inget linjeutbyte/samarbete mellan Nobina Norrtälje och Arriva Norrort.
Alla 620, 621, 625, 637 och 644 har återgått till Nobina Norrtälje, och norrortslinjer som förr ofta kördes av Norrtäljebussar, t.ex 604, 611, 613, 635 m.fl körs numera endast av Arriva.

Den enda lokallinje Nobina kör genom TO Norrort är de genomgående 621:orna.

Tack för uppgiften!
Vänliga hälsningar,

Mikael

P.Ek

Snygg bild! Borde vara hyfsat ovanligt med kortvagn på linje 621 till/från Danderyd, själv har jag bara sett B9S. På Keolis tid var det oftast 6310-19 och nu under Nobinas tid mest 00xx, 22xx m.fl. men även, då Keolis körde i Täby, en och annan av Keolis 63-vagnar.

Ersa

Fridströms kör oftast 55xx på sina 621:or som passerar Åkersberga vidare mot Danderyd, men när jag körde den senast tog jag 4963.

Mikael T Nilsson

Citat från: P.Ek skrivet 10 februari 2013, 18:21:07 PM
Snygg bild! Borde vara hyfsat ovanligt med kortvagn på linje 621 till/från Danderyd, själv har jag bara sett B9S. På Keolis tid var det oftast 6310-19 och nu under Nobinas tid mest 00xx, 22xx m.fl. men även, då Keolis körde i Täby, en och annan av Keolis 63-vagnar.

Tack!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael