Ishotellet i Jukkasjärvi... (Bilder)

Startat av Patrik, 07 februari 2013, 21:03:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Här kommer lite bilder från Ishotellet i Jukkasjärvi från idag 7/2 2013

Inne i kyrkan

Entrén inifrån receptionen

Receptionen

Altare

Icebar
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Susanne

Det är ett otroligt fint jobb de gjort när de varje år bygger detta hotell, fantastiskt att se. Då jag behagar ta mig dit så flyter den i älva  ;)
Fina bilder.

Kaj

Mycket fina bilder, men det ser kallt ut./
Kaj
Kaj

Bernt Talbrant

Citat från: Kaj skrivet 08 februari 2013, 00:49:38 AM
Mycket fina bilder, men det ser kallt ut./
Kaj

Instämmer om fina bilder! Det brukar hålla sig runt 5-6 minusgrader inomhus så är det riktigt bistert ute är det ändå ganska behagligt därinne.  :)

1896

Härligt Patrik, sängarna ser inbjudande ut.  ;)

Carl Eric

Usch, blev just lite extra förkyld... ;)

Tack för de fina bilderna!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mr G

Ser kallt ut att sova där i alla fall. Kryper man innanför fällen kanske det går att behålla värmen under natten, om man är iklädd en pansarpyjamas eller liknande. Men hur gör man om man vaknar mitt i natten och är i behov av att slå en parabel?  ??? Det känns inte så tilltalande, fast kanske har man någon lösning på det?
吉先生

Bernt Talbrant

Citat från: Mr G skrivet 11 februari 2013, 14:32:08 PM
Ser kallt ut att sova där i alla fall. Kryper man innanför fällen kanske det går att behålla värmen under natten, om man är iklädd en pansarpyjamas eller liknande. Men hur gör man om man vaknar mitt i natten och är i behov av att slå en parabel?  ??? Det känns inte så tilltalande, fast kanske har man någon lösning på det?

Man sover i en sovsäck så medan du ligger i den är det nog varmt och skönt i alla fall - men om man behöver kliva ur den blir det ju kanske mindre trivsamt...

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Mats Karlsson

Citat från: Mr G skrivet 11 februari 2013, 14:32:08 PM
Det är riktigt behagligt "inomhus" med -5 garder och HELT vindstilla. Man sover bättre här än i ett militärtält vintertid. Parabeln fixar man i ett intilliggande sanitetshus med värme, toaletter, ombytes-, tvätt- och duschmöjligheter.

yngrot

Man blir lindrigt sagt väldigt imponerad av detta bygge  så många fina detlajer det finns att se på ..  Otroligt   att det går att göra ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina