Huvudmeny

Örbyhus skola (bilder)

Startat av Jacob, 07 februari 2013, 09:57:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Bilderna tagna i måndags 4/2 2013.

Nobina 7631

KR Trafik 256

KR Trafik 258

Arnesson Trafik TCO772 som jag åkte från Skärplinge till Örbyhus

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Lars-Håkan_E

Trevligt!

En fundering, ska det sitta en UL dekal på sidorna på KR:s Integro? Varför har man annars monterat KR dekalen så konstigt?
Den borde ju ha suttit högre upp annars vilket hade både sett bättre ut och gett mindre jobb vid monteringen

Jacob

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 07 februari 2013, 10:08:31 AM
Trevligt!

En fundering, ska det sitta en UL dekal på sidorna på KR:s Integro? Varför har man annars monterat KR dekalen så konstigt?
Den borde ju ha suttit högre upp annars vilket hade både sett bättre ut och gett mindre jobb vid monteringen

Nej det ska inte sitta någon UL-logga. UL godkände att KR Trafik skulle ha firmalackerade bussar i skoltrafiken. Och anledningen till att loggan sitter där den sitter är för att firmalackeringen är designad så.

//Jacob

P.Ek

Fina bilder! :) Men varför går det inte att se tidtabell för linje 532 och 539 på UL:s hemsida? Finns det fler skollinjer utan tidtabell?

Mikael T Nilsson

Riktigt fina bilder. Kul med ett lite udda bildsvep över skoltrafik I Uppland.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jacob

Citat från: P.Ek skrivet 07 februari 2013, 18:54:59 PM
Fina bilder! :) Men varför går det inte att se tidtabell för linje 532 och 539 på UL:s hemsida? Finns det fler skollinjer utan tidtabell?

För att de endast är kompletterande linjer som körs framför allt för skolornas behov. Vissa linjer är det till och med så att skolan beställt av KR Trafik utan någon kontakt med UL. De som dock är ULs skollinjer finns längst bak i papperstidtabellen som "extralinjer".

Både 532 och 539 saknas i papperstidtabellen, vilket innebär att det är skolan som beställt turerna av KR Trafik.

//Jacob

P.Ek

Citat från: Jacob skrivet 07 februari 2013, 21:50:28 PM
För att de endast är kompletterande linjer som körs framför allt för skolornas behov. Vissa linjer är det till och med så att skolan beställt av KR Trafik utan någon kontakt med UL. De som dock är ULs skollinjer finns längst bak i papperstidtabellen som "extralinjer".

Både 532 och 539 saknas i papperstidtabellen, vilket innebär att det är skolan som beställt turerna av KR Trafik.

//Jacob

Ahaa, tackar för infon! Inkluderar extralinjerna linjer som 134, 139, 147, 413, 418, 419, 427, 429 och 856? De finns nämligen med på linjekartan men har inga tidtabeller på hemsidan.

Jacob

Citat från: P.Ek skrivet 07 februari 2013, 21:55:34 PM
Ahaa, tackar för infon! Inkluderar extralinjerna linjer som 134, 139, 147, 413, 418, 419, 427, 429 och 856? De finns nämligen med på linjekartan men har inga tidtabeller på hemsidan.

Stämmer bra det! Om du fixar en UL-tidtabell så finns som sagt alla extralinjer :)

Men jag blev själv väldigt fundersam förut när jag fotade linje 152 mot Kuggebro. När jag tittade bak i tidtabellen fanns den inte där men fick det förklarat sen.

//Jacob

P.Ek

Citat från: Jacob skrivet 07 februari 2013, 22:01:39 PM
Stämmer bra det! Om du fixar en UL-tidtabell så finns som sagt alla extralinjer :)

//Jacob

Får väl ske förr eller senare! :)