Österåkers kommun startar egen trafik

Startat av Ted Selander, 05 februari 2013, 09:19:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Carl Eric

Citat från: Ted S skrivet 05 februari 2013, 09:19:09 AM
Vem kan tänkas köra turen?

Skönt att se att det är någon mer än jag som tycker att det är mer intressant att fundera på VEM det är som kör, framför att det faktiskt kommer att köras en tur! ;)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Lars-Håkan_E

Arriva eller Nobina om det ska vara billigt, annars finns det ju åkare som lever på att köra beställningstrafik.

Carl Eric

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 05 februari 2013, 11:22:02 AM
Arriva eller Nobina om det ska vara billigt, annars finns det ju åkare som lever på att köra beställningstrafik.

Med tanke på att kommunen är missnöjda med den trafik som Arriva har levererat så tror jag inte att de kommer att vända sig till dem för denna trafik... Min gissning är beställningstrafik.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Lars-Håkan_E

Citat från: Carl Eric skrivet 05 februari 2013, 11:41:18 AM
Med tanke på att kommunen är missnöjda med den trafik som Arriva har levererat så tror jag inte att de kommer att vända sig till dem för denna trafik... Min gissning är beställningstrafik.

Beställningstrafik är det ju oavsett vem som kör och Österåkers kommun har ju i praktiken inget avtal med Arriva om linjetrafiken, det har ju landstinget.

buskörare

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 05 februari 2013, 12:54:27 PM