Huvudmeny

Keolis 9957 (Bild)

Startat av tågluffaren, 02 februari 2013, 09:22:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

9957 verkar bara rulla på Söderlinjer. Har sett den på linje 53, 69 och 76. Anledningen till att den inte går på linjer som ex. 43, 44, 55, 66 är kanske att behovet inte är lika stort som på linje 69 och 76, då 9957 bara rullar mellan ordinarie avgångar.

Resenären

Jag har inte sett 9957 men väl 9956 (Volvo-n) på linje 55 ett flertal gånger - dock mellan Skanstull och Sofia  där 55 är hårt belastad morgon och eftermiddag till/från gymnasieskolorna längs Tullgårdsgatan.

Carl Eric

Såg en av dem (tror att det var 9957) på linje 56 nere vid Hornsberg igår vid 08:30...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Niclas Wennerlid

Bägge hybriderna går på rullande schema, både på Söder och Hornsbergslinjer.

// Niclas

P.Ek

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 02 februari 2013, 17:15:50 PM
Bägge hybriderna går på rullande schema, både på Söder och Hornsbergslinjer.

// Niclas

Då hade jag fel, tack för info! Vet du om det finns turer på linje 66 på hybridernas schema?

Niclas Wennerlid

Jag har trafikeringslistan på jobbet, kan kika på måndag.

// Niclas

Mikael T Nilsson

Tack för en mycket trevlig bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

De kommer att rulla på linje 66 både imorgon tisdag och onsdag.
Volvon kommer att rulla förmiddagspass och MAN:en eftermiddagspass. På onsdag skiftar de så Volvon trafikerar eftermiddag och MAN:en förmiddag.

Skulle man missa dem på 66:an rullar de på 59:an motsatt tid.

Reservation för hastigt uppkomna ändringar.

// Niclas

P.Ek

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 04 februari 2013, 19:21:21 PM
De kommer att rulla på linje 66 både imorgon tisdag och onsdag.
Volvon kommer att rulla förmiddagspass och MAN:en eftermiddagspass. På onsdag skiftar de så Volvon trafikerar eftermiddag och MAN:en förmiddag.

Skulle man missa dem på 66:an rullar de på 59:an motsatt tid.

Reservation för hastigt uppkomna ändringar.

// Niclas

Tack så hemskt mycket för infon! Tyvärr har jag inte tid att fota hybriderna i veckan, vet du möjligtvis var de rullar på helgen, om de rullar då överhuvudtaget?

Niclas Wennerlid

De rullar inte på helgerna.

// Niclas

Ted Selander

De båda hybriderna som Keolis testar för närvarande, var på en liten abonneringskörning till Winterviken i södra Stockholm den 12/2. Byggnaden som skymtar till höger är Alfred Nobels gamla dynamitfabrik, som byggts upp x antal gånger. Nu konferensanläggning.