En från Nyboda och två från Gubbängen (Keolis) - 26 januari 2013

Startat av Mikael T Nilsson, 26 januari 2013, 15:45:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några söderortsvagnar. Först Keolis 3961 som under slutet av 2012 flyttades från Hornsberg till Nyboda.

Ursprungligen levererades bussen till Swebus Botkyrka, stationering Eriksberg.

Och två vagnar från Gubbängen; Keolis 5592...

...och 5771 på stomlinje 173 som denna dag trafikerades av minst tre röda boggievagnar(!). Det var första gången jag ser boggievagnar på denna stomlinje.

Om det inte har varit blå bussar på 173:an, så har det åtminstone handlat om ledvagnar (röda).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mattias Petersson

Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Cero

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 26 januari 2013, 15:45:36 PM

...och 5771 på stomlinje 173 som denna dag trafikerades av minst tre röda boggievagnar(!). Det var första gången jag ser boggievagnar på denna stomlinje.

Om det inte har varit blå bussar på 173:an, så har det åtminstone handlat om ledvagnar (röda).

Det har körts röda boggievagnar på 173 vid några tillfällen under hösten/vintern. Första gången jag såg det var i samband med det stora snöfallet i december. Dock har jag aldrig siktat annat än Scania, men din bild tyder ju på att även volvobussar förekommer.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Cero skrivet 26 januari 2013, 17:46:29 PM
Det har körts röda boggievagnar på 173 vid några tillfällen under hösten/vintern. Första gången jag såg det var i samband med det stora snöfallet i december. Dock har jag aldrig siktat annat än Scania, men din bild tyder ju på att även volvobussar förekommer.

Tack för uppgifterna. Även Volvo-boggie 5778 trafikerade linje 173 idag. Men jag tror att denna vagn är en av Gubbängens flexvagnar.
Vänliga hälsningar,

Mikael