Gamla SL tidtabeller

Startat av Fritte74, 23 januari 2013, 23:49:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fritte74

Någon som känner till om det finns ngr sidor där man kan hitta inscannade gamla SL tidtabeller? Speciellt intressant är de från 70 och 80-talen för nordost (Täby, Åkersberga, Vaxholm m.m.)

Ersa

Tyvärr inte. Men om jag råkar ramla över tidtabeller kommer jag kanske att scanna in dem till en framtida hemsida där de kan glädja folk. Mitt intresse ligger dock mest i östra delen av Uppsala län samt Norrtälje kommun, men i viss mån även de norra delarna av Norrort.
Tills dess rekommenderar jag regelbunden koll på Tradera, där gamla SL-tidtabeller ibland kommer upp för försäljning under kategorin "Järnväg & spårväg" under "Samlarsaker". (Ja, de borde byta namn på den kategorin till "Kollektivtrafik")

Robban

Ersa: jag har av en kollega fått en eller två tjänster på Blidö, tror att han hette Sven-Erik eller liknande som hade egen buss på Blidö i många år.
Efter pension togs tjänsten bort och ersattes med en tur från Norrtäljegaraget.

Finns intresse kanske jag kan scanna in den

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Ersa

Det låter intressant. Finns säkert även andra här som blir glada över lite gamla inskannade dokument. :)