Tätningar till Hydraulisk koppling B58 med Wilson låda !

Startat av Matts Berg, 21 januari 2013, 22:15:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matts Berg

Jag har letat tätningar till min Volvo B58 -70 i 3 månader utan resultat & provar på forumet i stället! Det är packboxen i hydrauliska kopplingen jag är på jakt efter ! Min buss har 4 växlade Wilsonlådan. Växellådan funkar felfritt därför känns det fel att byta ut lådan enbart för en dålig tätning!. Jag har lyckats kopiera en servicehandbok till Wilson om någon behöver! ;D

Björn Forslund

Hydraulisk koppling? Du menar convertern?
SvOf har en massa Wilsondelar, men jag tror inte det finns något till convertern.

Matts Berg

De delarna är i huvudsak till själva växellådan! Jag håller på att jaga mig tokig på just tätningen till (Convertern). Det är visst 2-3 till i Sverige med liknande täthetsproblem i sin hydrauliska koppling som det enligt Trans Auto skall heta?

Björn Forslund

Tyvärr så är det svårt att hitta Wilsondelar numera. Men det finns firmor i England som t o m renoverar lådor fortfarande.
Det är många som frågar efter delar, främst då convertrar.

Matts Berg

Ja det verkar vara ett stort problem med just tätningarna i convertern. Eftersom det inte verkar som någon tillverkar dessa längre!. Personligen har jag lagt ut en del krokar för att ev få dessa tätningar reproducerade igen Men det verkar ta sin runda tid. Sorgligt nog fungerar min Wilsonlåda utan problem Men det lutar åt att jag får byta ut den till en Allison p,g,a de saknade tätningarna  :-[

Björn Forslund

Om du söker på "Wilson" här i forumet bör du hitta ett inlägg skrivet av en medlem i Ringlinien i Göteborg.
De skickade en Wilsonlåda för renovering till England. Troligen borde denna tätning du söker gå att få tag på genom den firman. Tror det fanns länk i inlägget.

Matts Berg

Björn! Kan du hitta det inlägget? Jag har letat på alla möjliga sökord för just det inlägget! Mvh
Matts

Mattias

http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Björn Forslund

Fint att du hittade det, Mattias.
Alltså är det bara att klicka på Tomas o fråga.