Med X10 till Uppsala (mobilbilder).

Startat av Kristian, 20 januari 2013, 22:28:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Igår började dagen med ett trekvarts varv till Uppsala med klargöring i Älvsjö. Det blev två X10, vilket inte går till Uppsala särskilt ofta, därför tog jag några bilder med mobilen (kameran låg hemma). :)

Älvsjödepån. Ole, dole, doff...

Det tåget tar vi! Eftersom Uppsala inte finns med på de digitala skyltarna och inte heller som plastskylt så fick dygnsordern med handskriven destination duga.

Suddig bild, men X10 är ju inte särskilt vanliga på Arlanda.

Vi ankom Uppsala en minut före tidtabell och söderut kunde till och med de digitala skyltarna användas.

Tack för titten, beklagar bildkvaliteten.

Ersa

Rapportera genast bristerna i skyltsystemet till närmast ansvarig! ;)

Bussmupp

Alltid lika kul att se nya bilder på dessa vagnar.

Nico

Skönt att trafiken kommit igång och verkar fungera utan större problem... om man bortser från gårdagens och dagens fekaliemanifestation vid Stockholm södra.  :o  :P

Enda smolket i glädjebägaren för min del är att det är ett par år försent... det här hade gärna ha fått införas för tio år sedan så hade man enklare löst pluggandet.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Kristian

Citat från: Ersa skrivet 20 januari 2013, 22:59:19 PM
Rapportera genast bristerna i skyltsystemet till närmast ansvarig! ;)

Ja, får göra det. ;)

Mikey

Kul med bilder!

Även idag gick X10 till Uppsala, och på Märsta-Södertälje-linjen har jag inte åkt en enda X60 på bra länge nu. Tog köldknäppen förra veckan död på varenda X60-vagn? :)

Kristian

Citat från: Mikey skrivet 21 januari 2013, 21:05:24 PM
Kul med bilder!

Även idag gick X10 till Uppsala, och på Märsta-Södertälje-linjen har jag inte åkt en enda X60 på bra länge nu. Tog köldknäppen förra veckan död på varenda X60-vagn? :)

Såg det, mötte ett X10-sätt mot Uppsala vid Skavstaby. :) Vet inte hur det är med X60 riktigt... Men att få X10 till Uppsala en lördag tyder på att allt inte är riktigt som det borde vara.

Bussmupp

Citat från: Mikey skrivet 21 januari 2013, 21:05:24 PM

Åkte X60 från Märsta till Upplands Väsby i Söndags. Dock bytte jag där till X10 för vidare färd. ;D