Ett litet vardagssvep från Sveriges största flygplats (bilder)

Startat av Jacob, 09 januari 2013, 21:32:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Tog lite bilder igår 8/1.

Botkyrka Buss DBX291

Flygplatsparkeringen MA SCH298

Nobina 7560 med 7559 bakom

Swedavia 048

Benstockens Långtidsparkering ECE083

Swebus 6810

Swedavia 067

Swedavia 072

Nobina 7559

Swedavia 054

Och fyra bilder på snyggingen 6053 som snart är borta från Swebus.

Trevlig kväll!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

MrH

Citat från: Jacob skrivet 09 januari 2013, 21:32:42 PM

Nobina 7559

Först och främst, tack för alla fina bilder Jacob, i så väl årskrönikor och här  :)  Väntar med spänning på att få se bilder på flygplan också nu när du verkar röra dig därute på "Landa"  :D

Sedan en kommentar om skyltningen på Nobina 7559. En ovanligt snygg skyltning, ett typsnitt jag inte sett tidigare. Klart snyggast hittills på samtliga bärnstensfärgade diodskyltar jag sett. Är det UL eller operatören som ansvarar? Fint ljus på bilden f.ö!

Där jag kör så är det någon sorts autofunktion som fyller ut skylten så in i bomben om det går, så t.ex "Söderhamn" står utskrivet löjligt megastort utmed hela skylten medan linjenumret istället är fjuttigt litet. På denna Nobina-vagn tycker jag såväl linje som destination ligger alldeles perfekt för bästa möjliga läsbarhet.

/MrH

Bussmupp

Citat från: Jacob skrivet 09 januari 2013, 21:32:42 PM

Av alla dessa snygga bilder så är nog detta min favorit. 8)

Citat från: MrH skrivet 11 januari 2013, 19:03:54 PM
Väntar med spänning på att få se bilder på flygplan också nu när du verkar röra dig därute på "Landa"  :D

Alltid kul med flera flygspanare. Skulle kunna visa lite platser jag brukar använda när jag är där.

Jacob

Tack för de fina omdömena :)

Angående 7559 så är det UL som styr skyltningen. Det enda jag tycker är dåligt är linjenumret som nu är av fyrkantigt typsnitt. Jag tycker detta typsnitt är tydligare, det blir liksom inte lika kompakt. Dock skulle man kunna göra siffrorna lite bredare:

Och fotoljuset blev väldigt fint för en stund när eftermiddagssolen låg på! Dock blänkte det till i registreringsskylten på vissa bilder som ni kanske ser :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!