SL-bussar förstördes av egna chaufförer

Startat av Krille, 08 januari 2013, 20:58:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Krille

Hittade detta på låtsastidningen Metros hemsida och kan inte minnas att jag sett något om detta här.
Verkar ju minst sagt märkligt, om det nu är sant det som står.

http://www.metro.se/nyheter/sl-bussar-forstordes-av-egna-chaufforer/Objhln!21_2319-57/

Nico

Om du tittar på datumet så ser du att artikeln är mer än fyra år gammal. Letar du dig tillbaka i arkivet här så hittar du en del. Sen i somras har Arriva tagit över Råsta efter Busslink/Keolis, men det är en annan historia.

Kruxet är att övertaganden är aldrig friktionsfria och Råsta är ett garage med vissa traditioner och en viss anda om man säger så. I mångt och mycket var kanske den initiala kritiken befogad, men metoderna att framföra den var det inte. Sen handlar det även om att de som basar över bygget måste komma in och bli accepterade och det tar tid.

I sak kan man väl säga att det mesta löste sig, men att det givetvis inte blev som under Veoliatiden är en följd av att kontrakten i mångt och mycket tajtas till för varje gång varför personalen ofta kommer lite i kläm.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Krille

Oj! Borde jag förstås ha kollat, särskilt när man är inne på Metro... :o

HJP

Citat från: Krille skrivet 08 januari 2013, 20:58:06 PM
Hittade detta på låtsastidningen Metros hemsida....
Vad menas med låtsastidning?
Metro har funnits i många år, och ges ut i en mängd städer i världen.
Jag har sett den i New York, 2007, men jag kanske bara var där på låtsas  ???

Som sagt; vad menas med låtsastidning?

HJP

Carl Eric

Citat från: HJP skrivet 09 januari 2013, 10:15:22 AM
Vad menas med låtsastidning?
Metro har funnits i många år, och ges ut i en mängd städer i världen.
Jag har sett den i New York, 2007, men jag kanske bara var där på låtsas  ???

Som sagt; vad menas med låtsastidning?

HJP

Metro är ju inte direkt känt för att ha en seriös eller grävande journalistik...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Olle

Citat från: Carl Eric skrivet 09 januari 2013, 10:56:15 AM
Metro är ju inte direkt känt för att ha en seriös eller grävande journalistik...
Nej, den är inte i närheten av Aftonbladet  ;D

HJP

Citat från: Carl Eric skrivet 09 januari 2013, 10:56:15 AM
Nej, det är inte Kalle Anka heller.
Är det kriteriet för att inte vara en låtsastidning, att man har en seriös och grävande journalistik?
Metro kom väl till för att, just vara enkel och lättläst, på väg till jobbet med buss eller T-bana. Man ska få en "lagom dos" nyheter.

HJP

BSB101

Citat från: Krille skrivet 09 januari 2013, 07:32:18 AM
Oj! Borde jag förstås ha kollat, särskilt när man är inne på Metro... :o

varför skulle man behöva vara extra uppmärksam på datumet bara för man är inne på Metro och skriver? De allra flesta tidningar brukar hålla sig med ett arkiv på sin webbplats som en service till läsarna.

Nico

Mja, jag är böjd att hålla med Krille för Metro verka ofta dela Aftonbladets och Expressens motvilja mot källkontroll.

Det blir onekligen lite mycket tabloid över det hela och det är ju inte heller bra om det blir för lättsmält. Även för Metro är stor upplaga viktigt (även om de får sina intäkter via reklam) och då gäller det att ha lite saftiga inslag ibland.  :P

Att man missar på datum sedan är lätt hänt i dessa fall, har gjort det själv i vissa sammanhang, om man ser till turbulensen i övrigt.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Krille

Citat från: BSB101 skrivet 09 januari 2013, 17:07:34 PM
varför skulle man behöva vara extra uppmärksam på datumet bara för man är inne på Metro och skriver? De allra flesta tidningar brukar hålla sig med ett arkiv på sin webbplats som en service till läsarna.

Ja, och det är väl just i arkivet fyra år gamla artiklar borde ligga och inte som nu, att de kommer upp som förslagslänkar när man tittar på dagsaktuella nyheter?