Huvudmeny

Fototips Norrort 6/1

Startat av Frippe Fribas, 05 januari 2013, 20:04:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

4853 blir sista 48xx-bussen i trafik, kommer att rulla på Rindö i morgon om planen håller.
44xx-bussarna som är kvar kan beskådas i trakterna runt Täby centrum.

5625 blir sista höggolvaren i trafik i Norrort och kommer att rulla på Resarö hela dagen i morgon.

Sista chansen(?) att fota en MaxCi i Norrort kommer att vara i Vaxholmstrakten då 5162 kommer att rulla på Bogesundslandet under dagen och avsluta dagen på Resarö.

De flesta Carrusarna kommer att rulla i Djursholmstrakten varför Danderyds sjh rekommenderas för fotografering.
1237 kommer om den håller hela dagen att synas på Ljusterö.

Lycka till med fotandet!

DEB

Stort tack för informationen, kanske kan skrapa ihop lite lust till en fotorunda. Är samtliga 44xx-vagnar kvar i trafik? 4446- och 47 saknar jag på bild.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Frippe Fribas

4447 rullar på Rindö på förmiddagen, därefter blir det transport till Kungsängen för välförtjänt vila.
4446 kommer troligen att rulla på Täbylinjerna under hela dagen.

4434, 4436, 4448 och kvarvarande i 48xx-serien utom 4853 har inget planerat uppdrag i morgon .

Adrian Langemar

Vilken blir sista turen för 5625?

Buss-busen

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 05 januari 2013, 20:31:40 PM
4447 rullar på Rindö på förmiddagen, därefter blir det transport till Kungsängen för välförtjänt vila.
4446 kommer troligen att rulla på Täbylinjerna under hela dagen.

4434, 4436, 4448 och kvarvarande i 48xx-serien utom 4853 har inget planerat uppdrag i morgon .

Det kan ju bli vagnbyten.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa uppgifter! Bifogar några bilder från gårdagen, 5 januari. Jag  observerade att Täby tursatt många av sina Volvo 8700-vagnar denna dag.

Även höggolvaren Keolis 5626 trafikerade Danderydslinje 602H (som normalt ska trafikeras med lågentré på helgerna).

Jag observerade inga av Täbys vagnar som ska flytta till andra trafikområden till den 7 januari i trafik denna dag. Dock såg jag 3228 på E18 på väg in mot stan. Denna ska ju flyttas till Gubbängen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Andreas91

Kan meddela att 4855 är ute och rör på sig i Djursholm. Såg den på 606an för ett tag sedan.

Frippe Fribas

Sista avgången i Norrort med höggolvare blir 682 från Engarn 19:08 med ankomst till Ytterby ca 19:12.
Därefter tomkör bussen till Täbygaraget för vidare befordran till lämplig uppställningsplats.

5162 kör sedan resterande avgångar på 682 fram till strax före midnatt.

4853 kör på Rindö under kvällen.