Huvudmeny

JoSes Årskrönika 2012

Startat av Jocke Selling, 31 december 2012, 12:57:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Även jag lägger upp en liten årskrönika, nu när helgdagarna förlagt sig på ett så ypperligt sätt.

Januari:
Fotograferandet låg på nästan ohälsosamt låg nivå. Några bussar från den annuella innebandycupen i och runt min hemstad blev det dock

Februari:
Fortsatt låg nivå på fotograferandet. Ett litet besök vid ett av SSS bussupplag företogs dock, och där fann jag denna gamla klenod, som så många gånger tog mig till skolan på åttiotalet.

Mars:
För sista gången hölls Bandyfinalen på Studenternas IP i Uppsala. Ett mindre gäng bussnackare slöt upp för att fynda bland supporterbussarna.

April:
Nu började fotosäsongen ta fart på allvar. Annandag påsk tillbringades på Stockholms gator

Maj:
Ett flertal fotofynd gjordes i närhet till min resväg mellan hem och arbete

Juni:
Den stora trafikstarten i Uppland dokumenterades nogsamt

Juli:
Slutet på Juli innebar morgonpromenader från Strömkajen till Rådhuset, detta då jag flyttade ut till sommarstugan en vecka innan semestern började, för att kunna hänge mig åt mysig men tidskrävande båtpendling. Att det dessutom gav utökade möjligheter till fotofynd även på bussfronten skadade inte. Bilden har valts till förmån för den MaxCi svultne Yngrot :D

Augusti:
Med 06:20 båten från Grundvik, för att möta upp herrar Rosenius på CT. Sedan reste vi runt lite varstans. En hel hop sprillans Arrivabussar hittades hos Volvo i Huddinge.
16:45 tog jag båten åter.

September:
Å tjänstens vägnar företogs en resa till Göteborg. En liten stund till nöjen unnade jag mig dock efter frukosten

Oktober:
Blev mest lite ströfoto denna månad. Denna lilla stump fann jag dock vid WIST i Uppsala

November:
Det stora fototillfället kom i slutet på månaden, då jag tillsammans med herrarna Rosenius och Oskar A bilad ner till Persontafiks mässan. 04:30 for vi från Uppsala.
Hela den 27:e tillbringades på mässan, och nästkommande dag blev en foto dag på stan, sen bilade vi hem igen. Denna ståtliga skapelse var utställd hos Knorrbuss.

December:
Bjöd på en hel del intressanta fototillfällen. Men bilden ni får är från ett besök i Riga

Jag önskar er alla ett gott nytt 2013

//Jocke

Bussmicke

Stort tack vännen.  Håller själv på med en krönika.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jocke Selling

Citat från: Bussmicke skrivet 31 december 2012, 13:09:42 PM
Stort tack vännen.  Håller själv på med en krönika.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Jag väntar med spänning. Dröjer den för länge så får den förvisso tjäna som bakismedicin för morgondagen  :-X

Jacob

Mycket trevligt! Min årskrönika kommer imorgon.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Oskar A

Tack för en trevlig krönika med olika och tillika intressanta bussar.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

yngrot

Man tackar herr Jose för den fina bilden ..  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina