Patriks bussår 2012...(Bilder)

Startat av Patrik, 30 december 2012, 21:39:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag tänkte visa några bilder från året som gått, de månader som jag väl fotat något.
I möjligaste mån så tänkte jag visa två bilder för varje månad, en från mitt jobb och en som inte är det.

Januari
I januari fotade jag ingenting med kameran och jag åkte ingenstans, därför får jag visa en bild jag tog med mobilen

Hörvalls Trafik 27 på busstationen i Kiruna, denna buss kör vanligtvis bara linje 51 Pajala - Vittangi - Pajala men nuförtiden får den oftast förstärka linje 50 hela vägen mellan Kiruna - Vittangi

Februari

I februari var det som vanligt Jokkmokks marknad, detta år var det ca 40 minusgrader och det syntes på vissa rutor och att alla bussar stod på tomgång

Jobb-bild: Jag körde några helger till Jukkasjärvi och detta var en av dessa turer

Mars

I mars tog jag ledigt några dagar för att köra ner till Stockholm och hämta lite grejer, på vägen upp stannade jag till i Umeå och fotade t.ex. denna buss

April

Jobb-bild: I april fick jag köra en beställning till Kaalasjärvi där dom skulle ha en liten filminspelning, det var en reklam för Continental-däck vilken möjligen fortfarande visas på tv

Maj

I maj åkte jag runt lite i bl.a. Småland och fotade lite bussar

Jobb-bild: Jag körde även en inlånad buss som skulle användas till ett evenemang i Riksgränsen

Juni

I juni var jag bl.a. på Gotland

Jobb-bild: Men innan jag åkte till Gotland så hade jag en körning till Narvik

Juli

I juli var jag nere i Stockholm igen och på vägen upp till Kiruna så stannade jag till på några ställen

Augusti

Jobb-bild: I augusti så tomkörde jag från Luleå till Kiruna

September

I september var jag en sväng till Bergslagen

Jobb-bild: Och jag körde även "bjässen" ut i skogarna

Oktober

Jobb-bild: I oktober fick jag köra en av två bussar upp på lågfjället vid namn Sjisjka för invigningen av nya vindkraftparken

November

Jobb-bild: I november så fotade jag ingenting med kameran så det får bli en vardaglig mobilbild där jag väntar på att köra fram till "start-hållplatsen" på linjen

December

I december var jag på besök i Luleå där några "nya" bussföretag tagit över några linjer, varav detta är ett exempel

Jobb-bild: Jag körde även en liten beställning till Jukkasjärvi

Slutligen får jag önska alla ett Gott Nytt År med denna bild från mitt bostadsområde imorse och hoppas vi ses i norrland nästa år!

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Carl Eric

Tack för alla fina bilder, både de på era fina bussar och de på den vackra naturen! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bisquit

Mycket fina bilder. Man blir lite sugen på att åka norröver på semester nån gång.  8) Dock efter is-tiden. Heh.

Taunusch

Tack för alla väldigt fina bilder du lagt upp under det gångna året! Gott nytt år!  :)

Bussmicke

Tack för alla bilderna. Uppskattas mycket att se oavsett vad jatg brukar kommentera ang Norrland.. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Danne B.

Som alltid i dina trådar, fina och intressanta bilder!

//Danne

Tonniiie

Tack för årets bilder Patrik! Gott nytt år på dig med!

Jocke Selling

Stort tack för denna kavalkad. Dina bilder tål som alltid att vila ögonen på.

Gott nytt

//Jocke

Patrik

Citybus

Citat från: Patrik skrivet 30 december 2012, 21:39:01 PM

Slutligen får jag önska alla ett Gott Nytt År med denna bild från mitt bostadsområde imorse och hoppas vi ses i norrland nästa år!

Min plan är att besöka under 2013, kanske augusti när vädret är mer vänligt!

Gott Nytt År

Paul
Paul
Bus photos from around Europe, the Far East, Canada and Australia - https://citybus.piwigo.com

Peter Rost

Trevliga bilder! Mysigt område du bor i.

/Peter

Patrik