Mina bussbilder 2012, del 1

Startat av Mr G, 26 december 2012, 14:34:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Eftersom jag alltid bär med mig minst en kamera, och också använder den rätt flitigt, fastnar det en del bussar på mina bilder. Här kommer en kavalkad över de "bussbilder" som jag har publicerat under året. Inget uppseendeväckande direkt, så för att knorra till det lite extra, väljer jag att inte skriva ut var resp bild är plåtad. Det blir för betraktaren att själv gissa platsen, eller om han/hon prompt vill veta var jag har varit går det också bra att fråga.

Nu ser jag att det blir fler bilder än vad jag trodde, så jag delar upp det i två delar. De här bilderna är alla från första halvåret.

Kanske finns det någon som tycker att det ibland är för lite buss på några av bilderna, och är missnöjd för att det inte går att utläsa inventarienummer och andra detaljer. I så fall är det bara att hoppa till nästa inlägg. Så här ser mina "bussbilder" ut. Jag gillar bättre att se bussen i sitt sammanhang istället för det som vissa kallar för "missionärsbilder"

1. 6 januari

2. 12 januari

3. 13 januari

4. 6 februari

5. 11 februari

6. 14 februari

7. 21 februari

8. 25 mars

9. 4 april

10. 7 april

11. 29 april

12. 16 juni

13. 28 juni
吉先生

Susanne

Citat från: Mr G skrivet 26 december 2012, 14:34:53 PM

13. 28 juni
I denna bild så var nog inte bussen objektet, passande regskylt  :)

a32

MRG 401.... påminner om en Merca jag såg stod parkerad vid Alléparken i början av december med personlig skylt MR G.

yngrot

Trevliga bilder tycker det är fint med lite miljö runt bussen.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

F.Å

Verkligen trevliga bilder. Lyckades platsbestämma alla dessutom. Ser fram emot del 2...  :)

Ted Selander

Du lyckades fånga linje 152 skyltad Älvsjö station, en destination övertagen av linje 154 fr.o.m. den 9 december. Jag bortser förstås från den fåniga lilla bilen som kom i vägen...

Mats Karlsson

Citat från: Mr G skrivet 26 december 2012, 14:34:53 PM
Eftersom jag alltid bär med mig minst en kamera, och också använder den rätt flitigt, fastnar det en del bussar på mina bilder. Här kommer en kavalkad över de "bussbilder" som jag har publicerat under året. Inget uppseendeväckande direkt, så för att knorra till det lite extra, väljer jag att inte skriva ut var resp bild är plåtad. Det blir för betraktaren att själv gissa platsen, eller om han/hon prompt vill veta var jag har varit går det också bra att fråga.

12. 16 juni

Denna plats känner jag väl igen. Fram till vänster åkte jag ut och in med SvOf:s 1120 några gånger i somras!