Huvudmeny

Busslink 4612.....

Startat av Kent Skoog, 26 oktober 2007, 17:42:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

Simon A

Hur kommer det sig att det står "Ej i trafik" i fram på bussen men 22 på sidan?

//Simon

Mikael T Nilsson

Fin bild. Den ska väl inte till Råsta utan Ösmo?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

4612 och 4613 skall till Råsta.

//Niclas

Carl W

Citat från: Simon A skrivet 26 oktober 2007, 19:02:39 PM
Hur kommer det sig att det står "Ej i trafik" i fram på bussen men 22 på sidan?

//Simon

Så länge den står i Säffle spelar de inte stor roll, eller hur? Har inget svar, men när den väl går i trafik så kommer förmodligen skyltningen fungera.

Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Andersson skrivet 26 oktober 2007, 20:50:08 PM
4612 och 4613 skall till Råsta.

//Niclas

Tack för info. Jag trodde att Råsta hade fått alla sina 46xx-levererade. Ska de ersätta de två Veoliavagnarna i 49xx-serien som fortfarande finns kvar i Råsta eller 4502/4504, d v s Råstas 12-meters "normalgolvsvagnar"?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

Andra (som t.ex. Niclas A eller Ted.S) kan säkert svara bättre på det, men då det är lite tunt med vagnar överlag så kommer gissningsvis dessa två nog egentligen mera att fylla ut luckor än att ersätta något.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Simon A

Citat från: Carl W skrivet 27 oktober 2007, 02:24:27 AM
Så länge den står i Säffle spelar de inte stor roll, eller hur? Har inget svar, men när den väl går i trafik så kommer förmodligen skyltningen fungera.
Nej så länge den står stilla så spelar det ingen roll, menade inte så. Var bara nyfiken vad det kunde bero på :)

//Simon

Ted Selander

Citat från: Nico skrivet 27 oktober 2007, 10:39:38 AM
Andra (som t.ex. Niclas A eller Ted.S) kan säkert svara bättre på det, men då det är lite tunt med vagnar överlag så kommer gissningsvis dessa två nog egentligen mera att fylla ut luckor än att ersätta något.

Det var huvudet på spiken! När fordonsläget stabiliseras utgår hyrvagnarna vartefter.

/Ted

Magnus_J

trist att de redan fått på reklamskyltarna  :-\

Johan Hansson

Är det något nytt med destinationskyltar på vänstersidan?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Magnus_J

finns nog svar i någon äldre tråd om det.
kommer inte riktigt ihåg vad som sagts. men det kommer på alla nya vagnar och det kompleteras på andra.
Därmed kanske det inte kommer på ALLA bussar.

Ted Selander

Citat från: Johan H skrivet 29 oktober 2007, 20:06:58 PM
Är det något nytt med destinationskyltar på vänstersidan?

Det är (relativt) nygammalt med linjenummer på vänster sida. Det är alltså inte fråga om destinationsskylt. Kravet gäller nylevererade bussar i nya avtal, men lär komma på alla nya bussar.

Efter dagen H 1967 fick nylevererade bussar till Stockholm (Büssing och Leyland) linjenummerskylt på vänster sida, men den togs ur bruk tämligen snart och erattes med fast skylt "SL". Före dagen H hade alla bussar linjenummer på vänstersidan ;)

/Ted

Omni

Citat från: Carl W skrivet 27 oktober 2007, 02:24:27 AM

Eftersom skyltsystemet bara är installerat o inte aktiverat, så står det lite av varje efter att man testat det...både med linjenr och destinationer. Men ännu så länge har dom ingen connection troligen eftersom Buss-Pc som styr systemet inte är installerat ännu.