Lite från Luleå...(Bilder)

Startat av Patrik, 17 december 2012, 18:20:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

bisquit

Riktigt läckra bilder som vanligt Patrik! Men vad har hänt med Granbergs buss 75? Har den måne varit i diket?

Patrik

Citat från: bisquit skrivet 17 december 2012, 18:32:53 PM
Riktigt läckra bilder som vanligt Patrik! Men vad har hänt med Granbergs buss 75? Har den måne varit i diket?

Tack! Jag vet inte, den har sett ut så hela sommaren.

bisquit

Okej märkligt att dem inte dekalerat upp den än!

Petteri

Camilla

Det var en horribelt ful buss.
Trevliga bilder förövrigt

TaxiPer

Inte bästa vädret att ta bilder i denna helg - jag såg dig dock där du stod nere i Norra Hamn, för det var jag som
körde Nordbergs buss nr.38. Om jag såg irriterad ut så beror det inte på fotandet utan jag satt och irriterade mig
på väghållningen i Luleå som var under all kritik hela helgen!

Patrik

Citat från: TaxiPer skrivet 17 december 2012, 21:03:29 PM
Inte bästa vädret att ta bilder i denna helg - jag såg dig dock där du stod nere i Norra Hamn, för det var jag som
körde Nordbergs buss nr.38. Om jag såg irriterad ut så beror det inte på fotandet utan jag satt och irriterade mig
på väghållningen i Luleå som var under all kritik hela helgen!

Det kan jag hålla med om, det var inte precis lätt att ens gå runt i centrum.

Jona

HEJ

Kan någon berätta lite mer om vad fyrbuss i norr AB med logga BD Buss är för något?

Gogglade på fyrbuss och hittade en drös med företagsinformationssidor, men ingen hemsida till bolaget eller annan info, mer än att det är aktivt sedan augusti 2012 och sådan information?

/Jona
MVH Filosofen Jona

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jona skrivet 17 december 2012, 22:42:50 PM
HEJ

Kan någon berätta lite mer om vad fyrbuss i norr AB med logga BD Buss är för något?

Gogglade på fyrbuss och hittade en drös med företagsinformationssidor, men ingen hemsida till bolaget eller annan info, mer än att det är aktivt sedan augusti 2012 och sådan information?

/Jona

Tittar man på styrelsen finner man att ledamoterna representerar Arvidsjaurs Buss, Alviks Trafik AB, Sundströms Trafik AB, Nordbergs Buss och Hörvalls Trafik AB. Det torde alltså röra sig om ett samverkanföretag inom Centrala Buss. En av de nämnda styelseledamöterna medverkar i vårt forum och kanske vill komplettera.

Petteri

Fyr buss är ett helägt dotterbolag till Centrala buss
Bruks namnet är BD buss

Carl Eric

Citat från: bisquit skrivet 17 december 2012, 18:32:53 PM

Volvo har ju nu under en längre tid tagit in alla 9700 bussar för att byta utlastluckorna, eftersom att de börjar släppa från sina fästen..
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!