Nobina på Swebus (bilder)

Startat av Jacob, 16 december 2012, 21:20:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Nobina 7622 fick rycka in och köra lite Swebus idag pga trasig buss. Här är 16:30-turen på 867 från Stockholm som stannade i Arlanda 17:05.

Arlanda

Uppsala

Det enda som fattades var väl toalett och internet (som går väldigt lätt att ordna vad jag har förstått? 7605-7608 har ju).

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Har UL i samband med uppdateringen till nya systemet tagit bort alla Swebustexter samt "Expressbuss Stockholm" och "Expressbuss Uppsala"?
Men de har lyckats få dit nollan! :-X

Jacob

Citat från: Ersa skrivet 16 december 2012, 21:42:09 PM
Har UL i samband med uppdateringen till nya systemet tagit bort alla Swebustexter samt "Expressbuss Stockholm" och "Expressbuss Uppsala"?
Men de har lyckats få dit nollan! :-X

Jag tycker det borde ha gått att skylta 867 Uppsala. 867 är ju en UL-linje och Uppsala finns inlagt som destination. Eller måste linjenumret och destinationen stämma överens med verkligheten för att fungera?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jocke Selling

Citat från: Jacob skrivet 16 december 2012, 21:50:40 PM
Jag tycker det borde ha gått att skylta 867 Uppsala. 867 är ju en UL-linje och Uppsala finns inlagt som destination. Eller måste linjenumret och destinationen stämma överens med verkligheten för att fungera?

//Jacob

Nu är jag inte helt haj på nya initen, men jag tror att linjenummer och destination måste lira även vid manuell skyltning

caa

Citat från: Jocke Selling skrivet 16 december 2012, 22:11:03 PM
Nu är jag inte helt haj på nya initen, men jag tror att linjenummer och destination måste lira även vid manuell skyltning
Det går att skylta andra destinationer än förvalda på en linje men det är lite bökigt. Det jobbas dock på att få bort nollan och som förut kunna skylta enbart destination.

Carl Eric

Citat från: caa skrivet 17 december 2012, 06:35:04 AM
Det går att skylta andra destinationer än förvalda på en linje men det är lite bökigt. Det jobbas dock på att få bort nollan och som förut kunna skylta enbart destination.

Bra att UL tar itu med problemet, de ansvariga hos SL ser det inte som något problem eftersom att "man inte får köra en tur utan att vara inloggad på omlopp eller extratur"...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: Carl Eric skrivet 17 december 2012, 08:11:16 AM
Bra att UL tar itu med problemet, de ansvariga hos SL ser det inte som något problem eftersom att "man inte får köra en tur utan att vara inloggad på omlopp eller extratur"...

Vilket fungerar sådär när både omlopp och Extra tur krånglar...

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 17 december 2012, 11:50:36 AM
Vilket fungerar sådär när både omlopp och Extra tur krånglar...

Precis, men de problemen existerar "bara" i verkligheten, inte hos de ansvariga på SLs huvudkontor...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!