Polisutryckning, rörtransporter och asfalt

Startat av BD, 25 oktober 2007, 18:39:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BD

I tisdags promenerade jag från Akalla till Sollentuna. Hörde en mängd olika utryckningsfordon och dessutom en helikopter.
Såg att det stod en polisbil mot körriktningen. Hörde senare att ett rån ägt rum i Husby.
Lastbilen,en Volvo Fl 10 eller 12, med fjärrvärmerröret är intressant. För mer än 30 år sedan började ett par åkare, som körde för Rörsystem, att lasta långa rör på en ställning som möjliggjorde transport av långa rör. Som bekant är det mycket bökigt att få fast monterade anordningar godkända varför ställningen står på flaket och är surrad fast. På ställningen lastas sedan rören som i sin tur är surrad fast på ställningen.
Janne Lindblom, en av åkarna, stoppades en gång av polisen som undersökte och slog i böcker men som till slut gratulerade till en god lösning.
Allteftersom jag promenerade tog jag bilder enär jag ändå hade den i handen.
Alla har antagligen sett bilar med asfalt. Binab i Akalla står för fyllningen i de flesta bilarna.
På länken finns fler bilder från vad som sågs under vandringen. När den sista bilden togs var det rätt dunkelt.

http://s25.photobucket.com/albums/c63/bengts/vy/Akall/?action=view&slideshow=true