Nya bussar på linje 500 - 7667

Startat av mackanz, 13 december 2012, 09:51:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mackanz

Här kommer några bilder på en av dom nya bussarna (7667) som skall rulla på linje 500 Karlstad - Karlskoga.
Stationerade i Kristinhamn. Tagna med "lillkameran" så därför blev dom som dom blev. Men alltid något att visa upp :)

Walter

Hur många är stationerade i Kristinehamn?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Henrik

mackanz

Jag vet inte hur många som kommer stationeras här i Kristinehamn.
Men tror det är 3 eller 4 st.

Vilka som skall bort jag ingen aning om.

Martin Maltkvist

Citat från: Henrik skrivet 13 december 2012, 12:31:30 PM
Ingen I-shift, utan vanlig automat!
Det kan också vara som i en del UL-bussar, I-Shiftlåda som styrs med knappar.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Johan B

Det är I-Shift. Vanlig automat har inte M-läge.

AO

Det kanske är till denna linje 0094 från Gästrikland ska flyttas till?

mackanz

Det är helt nya vagnar på denna linjen. Jag tror inte man flyttar hit några vagnar.
Däremot skall ju en del bort.

yngrot

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 13 december 2012, 13:55:19 PM
Det kan också vara som i en del UL-bussar, I-Shiftlåda som styrs med knappar.

Verkar som att I-shift  med enbart autläget numera är knappstyrd  istället för spaken som ofta är i vägen när den sitter på höger sida stolen . Alla  Kjellgrens + Nettbuss har ju fått knappar istället för spaken.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

mackanz

Allt eftersom bussarna landar här i Lusasken (Kristinehamn) kommer jag plåta dem och lägga upp dem här.

mackanz

Ang Örebro - Karlstad och omvänt så kommer värmlandstrafik vad jag har hört starta en tåglinje.

bisquit

Det blir en tåglinje i samarbete med Örebro länstrafik AB..

mackanz

Okay men vilka kommer utföra trafiken. Delar dom på detta då eftersom det blir samarbete?

bisquit

Är värmlandslackerade Reginatåg..

mackanz

Här ovan är även 7668

(Ursäkta suddig bild men den är tagen i förbifarten)