Normalgolv på linje 610

Startat av H18E, 12 december 2012, 21:25:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

H18E

Keolis 5686 i Vallentuna:


En till bild, samma buss, samma place:


/H18E :)

Ted Selander

Jo, det är en lyx som det snart är slut med.

H18E


tågluffaren

Citat från: Ted S skrivet 12 december 2012, 23:21:57 PM
Jo, det är en lyx som det snart är slut med.

Vet inte om jag dirdkt kallar en buss som låter som en stridsvagn och är sliten för lyx....

Scania Omnilink är tom bättre än den där skroten som hör hemma på Hölö...

buskörare

Citat från: tågluffaren skrivet 13 december 2012, 10:26:01 AM
Vet inte om jag dirdkt kallar en buss som låter som en stridsvagn och är sliten för lyx....

Scania Omnilink är tom bättre än den där skroten som hör hemma på Hölö...

Håller med om att den ofta låter som fasiken, men dom är väldigt trevliga att köra!!

Ersa

Citat från: tågluffaren skrivet 13 december 2012, 10:26:01 AM
Vet inte om jag dirdkt kallar en buss som låter som en stridsvagn och är sliten för lyx....

Scania Omnilink är tom bättre än den där skroten som hör hemma på Hölö...

Inte kan du tycka att Omnin är en bättre arbetsplats än en B12MA med korrekt viktfördelning? Och man ska helst undvika att jämföra bussar av olika åldrar byggda för olika slags trafik. Hur kul är en 10 år gammal Omni som genomgått samma slitagenivå som dessa B12MA?

Peter Rost

Om man jämför B12, och Omnilink från säg, 2003 - står sig B12:orna bättre än Omniåken - i både skick och fart.

/Peter

Nico

Ja, själv skulle jag oxå hellre välja Volvo B12:an framför Omnin. Den förra är som modell överlag trevligare att köra även om vissa enskilda exemplar är något bullriga.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

tågluffaren

Citat från: Ersa skrivet 13 december 2012, 19:48:52 PM
Inte kan du tycka att Omnin är en bättre arbetsplats än en B12MA med korrekt viktfördelning? Och man ska helst undvika att jämföra bussar av olika åldrar byggda för olika slags trafik. Hur kul är en 10 år gammal Omni som genomgått samma slitagenivå som dessa B12MA?

Tänkte mest på 36-vagnarna som Täby har. Vilken som är bäst att köra låter jag vara osagt - jag tänkte på passagerarkomforten.

Ted Selander

Citat från: tågluffaren skrivet 14 december 2012, 10:38:38 AM
Tänkte mest på 36-vagnarna som Täby har. Vilken som är bäst att köra låter jag vara osagt - jag tänkte på passagerarkomforten.

Då återkommer jag till ordet (relativ) lyx. I 5686 sitter man högt och framåtriktat, även de 10 sista passagerarna som inte får sitta alls i en 36xx-vagn.

Jag vet naturligtvis att lågentré är här för att stanna, men anser inte att den optimala konstruktionen sett dagens ljus ännu.

Nico

För att inte tala om den bättre fjädringen, de bättre vintervägegenskaperna mm. som inte finns i en lågentré/låggolvsvagn.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman