Linje 592 Stckholm C-Arlanda

Startat av Menzies, 10 december 2012, 20:08:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Menzies

Vilket garage och entreprenör kör denna linje?

Nico

Sorterar under Råsta och avtalsområde Sollentuna, men det är möjligt att Arriva lär lägga en del turer på Märsta.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Adrian Langemar

Sollentuna är inte ett eget avtalsområde längre.

Mikey

Har sett en av Arriva Märstas 7060-vagnar på linjen en gång under hösten. Och det är enda gången jag sett linjen sedan i somras, så om det handlar om hela linjen eller enstaka turer har jag ingen aning om.

Nico

Citat från: Adrian Langemar skrivet 10 december 2012, 20:42:09 PM
Sollentuna är inte ett eget avtalsområde längre.

Det har jag ingen aning om i så fall utan jag utgick från minnet om att trafikområde Råsta är ett dubbelavtal som består av avtalsområdena Solna/Sundbyberg samt Sollentuna. Vet inte om det ändrades med E20?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Menzies

Så det är keolis råsta?

Hur kommer man i kontakt med dom?

Niclas Wennerlid

Nej, inte Keolis. Det är Arriva som kör, precis som Nico skrev.
Normalt sett så kontaktar man inte entreprenören direkt, gäller det kundsynpunkter så ska du vända dig till SL kundtjänst.

// Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 11 december 2012, 06:51:13 AM
Normalt sett så kontaktar man inte entreprenören direkt, gäller det kundsynpunkter så ska du vända dig till SL kundtjänst.

Eller alternativt: http://kundo.se/org/sl-kundforum/

Menzies

Har kontaktat SL men inte fått ngt svar...

Ted Selander

Citat från: Nico skrivet 10 december 2012, 20:49:41 PM
Det har jag ingen aning om i så fall utan jag utgick från minnet om att trafikområde Råsta är ett dubbelavtal som består av avtalsområdena Solna/Sundbyberg samt Sollentuna. Vet inte om det ändrades med E20?
Med E20 blev det stora avtalsområden:
Block 1 omfattar Sollentuna, Solna/Sundbyberg, Bromma, Nockebybanan, Tvärbanan, och Saltsjöbanan. Trafikstart 20/8 2012.
Block 2 omfattar Norrot och Roslagsbanan. Trafikstart 7/1 2013.

Nico

Det köper jag då jag vet hur det upphandlades, men frågan är då om blocken helt ersätter avtalsområdena eller om det bara är så att det ingår flera avtalsområden i blocken? Lite framstår det som att man bara använder en annorlunda terminologi.

Alfred E. Neuman