Huvudmeny

Bus4you - vagnlista

Startat av Staffan Sävenfjord, 25 oktober 2007, 15:08:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Följande bussar leasas från Scania Finans AB av Bus4you i Borås:
APK 633
APK 668
APK 677
DCZ 191

Alla är Scania K420EB6x2 Irizar PB med 35 sittplatser.
Bussarna är nu registrerade på Säfflebussen AB men enigt Bus4you:s vd Stefan Carlén är detta bara tillfälligt eftersom alla papper i bolagsregistret ännu inte är klara. Han räknar med att de inom en månad kommer att registreras om på Bus4you.
Bus4you ägs till 50 procent av Stefan Carlén, Kicki Carlén och Bo Stockhaus. Den andra hälften ägs av norska Nettbuss.
De första fyra dagarna har allt fungerat bra förutom kaffemaskinerna, som visat sig inte tåla skakningarna. Det jobbas dock hårt med att lösa det problemet. Bokningarna rapporteras vara bättre än förväntningar och det finns några avgångar som är fullbokade.

Bussmicke

Trevligt!
På 11-turen till Stockholm (ank. tid) har jag nu bevakat i dagarna tre.
I tisdags var det APK 677, igår APK 633 och idag DCZ 191, nu saknas endast APK 668 för att samlingen skall bliva komplett.
//MN

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 25 oktober 2007, 19:05:31 PM
Trevligt!
På 11-turen till Stockholm (ank. tid) har jag nu bevakat i dagarna tre.
I tisdags var det APK 677, igår APK 633 och idag DCZ 191, nu saknas endast APK 668 för att samlingen skall bliva komplett.
//MN

Har du haft kameran med dig?  ;)
DCZ 191 var den jag åkte med till Stockholm i går med ankomst 16.05. Jag såg att Patrik tog bild på den vid ankomsten. Kanske man kan få se den? Annars får jag väl hota med att visa mina bilder.  ;D
Nu hålls det väl inte så styvt på vilken buss som hör hemma var men annars verkar det som om 668 och 677 här hemma i Göteborg och de båda övriga i Linköping. Det var i alla fall så bussarna fördelades vid leveransen.
I Göteborg ställs bussarna upp vid GS:s garage Rävekärr och i Linköping vid Scania. I Stockholm sker ingen uppställning över natt utan bussen brukar under tiden mellan två turer få parkera vid Cityterminalen.

Patrik

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 oktober 2007, 19:17:27 PM
DCZ 191 var den jag åkte med till Stockholm i går med ankomst 16.05. Jag såg att Patrik tog bild på den vid ankomsten. Kanske man kan få se den? Annars får jag väl hota med att visa mina bilder.  ;D
Nu hålls det väl inte så styvt på vilken buss som hör hemma var men annars verkar det som om 668 och 677 här hemma i Göteborg och de båda övriga i Linköping. Det var i alla fall så bussarna fördelades vid leveransen.
I Göteborg ställs bussarna upp vid GS:s garage Rävekärr och i Linköping vid Scania. I Stockholm sker ingen uppställning över natt utan bussen brukar under tiden mellan två turer få parkera vid Cityterminalen.

Jag tror inte att min bild kommer upp förrän i nästa vecka så lägg gärna upp din istället.

NHK

Jag tog DCZ 191 idag vid Cityterminalen

Nils-Henrik

Bussmicke

Klart man hade kameran med sig.
Jag har en princip som jag håller mycket hårt på: Gå aldrig utanför dörren utan kameran, du vet aldrig vad du träffar på..

Hoppas kunna få den som saknas på bild snart.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: NHK skrivet 25 oktober 2007, 20:51:18 PM
Jag tog DCZ 191 idag vid Cityterminalen

Nils-Henrik

Och jag fotograferade den vid samma plats i går från andra hållet.

yngrot

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 oktober 2007, 19:17:27 PM

Rävekärr är det fd. Kålleredsbussarnas garage som de byggde ett tag före konkursen?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Axel

Citat från: yngrot skrivet 26 oktober 2007, 21:17:03 PM
Rävekärr är det fd. Kålleredsbussarnas garage som de byggde ett tag före konkursen?
Jomenvisst