Eos95´s: Julkalender 2012: Lucka 1-24 Lucka 8 + tema (FUNKAR NU)

Startat av the0fiskis, 08 december 2012, 10:32:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

som jag sa igår så kommer en bildgåta.

och ja det går linjer där (ifal när den blev av fotad troligen nu med) men suddat ut dem  ::)
tror denna kan vara lite klurig men kanske lätt ändå för vissa  :)

Tidigare felet (bilderna försvan från servern) är fixat!
för se föregångde luckor se hemsidan: http://fordon.eos95.se/index.php?dir=julkalender+2012+buss%2F
nu ligger alla i rätt ordning och fixar i skrivande stund dem gamla inläggen

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Andreas91

Jag är lite osäker på om jag har förstått bildgåtan rätt. Tolkar jag rätt om det är så att det eftersöks fler än en linje som trafikerat hållplatsen på bilden, men som inte rullade kvar när denna bild togs? Eftersom jag knappt har varit i området, så är jag förmodligen helt fel person att svara, men jag kan påminna mig om en busslinje som jag åkte med för några år sedan en kall vinterdag som idag. Jag har minne av att jag upplevde att den var lokal med stort L och att jag så småningom klev av vid busstationen i Gustavsberg. Minne av att linjen kan ha hetat 466.. Är det en av dem? :)

the0fiskis

Citat från: Andreas91 skrivet 08 december 2012, 13:27:07 PM
Jag är lite osäker på om jag har förstått bildgåtan rätt. Tolkar jag rätt om det är så att det eftersöks fler än en linje som trafikerat hållplatsen på bilden, men som inte rullade kvar när denna bild togs? Eftersom jag knappt har varit i området, så är jag förmodligen helt fel person att svara, men jag kan påminna mig om en busslinje som jag åkte med för några år sedan en kall vinterdag som idag. Jag har minne av att jag upplevde att den var lokal med stort L och att jag så småningom klev av vid busstationen i Gustavsberg. Minne av att linjen kan ha hetat 466.. Är det en av dem? :)
nej
du tolkade fel utan jag söker platsen.
Citat från: Carl Eric skrivet 08 december 2012, 10:35:11 AM
Jag kan! ;D
det tror jag  ;D

the0fiskis

Citat från: Camilla skrivet 08 december 2012, 13:55:42 PM
Linje 409 saknas
säkert...

såg nu att jag la upp felversion så hela bildgåtan blev  för jag la upp en version där var allt info utsuddad och sen när bilderna försvann så kom fel version upp...

Camilla

Citat från: Eos95 skrivet 08 december 2012, 15:24:36 PM
säkert...

såg nu att jag la upp felversion så hela bildgåtan blev  för jag la upp en version där var allt info utsuddad och sen när bilderna försvann så kom fel version upp...

409 går förbi Skurustugan

sa0azs

Det stämmer, 409 passerar Skurustugan. På skylten kan noteras att den saknas, medan nedlagda 411 står kvar.

411 gick "vänstervarv" runt Duvnäs Utskog medan 409 gick åt "högervarv". Numera går 409 från Slussen "vänstervarv, till Ektorp. Där vänder den och går sedan "högervarv" tillbaka mot Slussen.

P.Ek

Men eftersom linje 409 gick just "högervarv" så saknas den inte på hållplatsskylten. Linje 409 körde enkelriktat sträckan Ektorp-Duvnäs utskog-Skuru-Ektorp så den stannade på andra sidan vägen, och på den sidan av vägen stannade inte 411.

sa0azs

Citat från: Eos95 skrivet 08 december 2012, 22:33:55 PM
tror bilden är från 2009  ::)

Aha, ja, då stämmer det förstås med 411, då 409 på den tiden som sagt gick "åt andra hållet" så att säga.