Huvudmeny

Swebus 0566...

Startat av Bussmicke, 07 december 2012, 19:02:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Trevlig bild, men den föraren såg inte så värst glad ut. :P

Finns det någon B10BLE med denna "gamla" front kvar i Sverige, eller var Måbyparks två vagnar de sista som skrotades nu under hösten?

ch buss

Citat från: Mikey skrivet 07 december 2012, 19:10:21 PM
Trevlig bild, men den föraren såg inte så värst glad ut. :P

Finns det någon B10BLE med denna "gamla" front kvar i Sverige, eller var Måbyparks två vagnar de sista som skrotades nu under hösten?

Det finns väl några hos Luleå lokaltrafik?

Mikey

Juste, tack! Glömde helt bort de två.

AO

Denna vagn köptes från början in av Gävle Trafik och togs sedan över av Swebus när man la ner det kommunala bussföretaget. De var de första lågentrevagnarna som rullade i Gävle.
Fin bild!

Peter Öden

Hej !

Tack Micke för den fina bilden på en gammal bekant från Gävle. Första kundleveransen av B 10B-LE Säffle var just till Gävle Trafik. Innan denna leverans 1993
hade det inte köpts några nya bussar sedan 1983 vilket då omfattade 162-171 Vlo B 10M Säffle.

Mvh Peter Ö

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Tack så mycket för den bilden Micke! Dessa var ju väldigt fina när de kom och var ju verkligen något nytt.

jocke

Men visst är den felskyltad på sista bilden :p
Jag förändrar era liv med detta inlägg

AO

Citat från: jocke skrivet 15 december 2012, 01:39:17 AM
Men visst är den felskyltad på sista bilden :p

Nej den stämmer. Linje 2 gick mellan Sörby och Rådhuset och förlängdes vissa turer till Södra Bomhus under en period.