En ANNORLUNDA resa

Startat av bastuper, 25 oktober 2007, 11:20:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bastuper

Nån som följer med till USA?

Jag tänkte att vi kan åka bil eller buss via Alaska?

Ne men, jag satt i Google Earth och tittade, ett annurlan sätt att ta sig till USA är att åka via Ryysland och Alaska, tänk vad mycket man får uppleva då.

76

Du borde ta och se dokumentärserien Long Way Round. Visserligen använder de motorcyklar, men i övrigt är rutten den samma.

Nico

Kruxet med exempelvis Alaska är väl annars att det i många fall saknas vägar. Har haft två bekanta som jobbat just där (oljeindustrin) och de ansåg att det fungerade som i t.ex. Australien. Skulle man någonstans så flög man med småplan eller helikopter. De få vägar som finns är mest grusvägar så det skulle kanske annars kunna gå med cross-hojar eller motsvarande.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Wolfie

Låter som en helt underbart spännande resa. Tyvärr är ju delar av vägnätet på sträckan av mycket tvivelaktig kvalitét om det överhuvudtaget finns.
Så om det ska gå behövs nog någon form av terränggående sak.
Hade varit kul att följa med, men det måste jag nog passa på de närmaste åren, man har ju andra resor som på något sätt känns viktigare.

BD

!. Finns det reguljära båt/färjeförbindelse över Berings sund. Ett jädra blåshål är det också.
2. Dåligt med vägar på asiatiska sidan.