Vänersborgs Linjetrafik 23

Startat av Bussmicke, 01 december 2012, 23:58:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

Vilket bryderi jag fick att placera denna bild innan jag upptäckte att den var tagen i Stockholm. Jag trodde nämligen den var tagen i "mitt" Vänersborg där jag såg dagens ljus för första gången en gång i tiden. Jag blev smått besviken när jag insåg att det var stockholmsk miljö kring bussen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mats Karlsson skrivet 06 december 2012, 11:40:33 AM
Vilket bryderi jag fick att placera denna bild innan jag upptäckte att den var tagen i Stockholm. Jag trodde nämligen den var tagen i "mitt" Vänersborg där jag såg dagens ljus för första gången en gång i tiden. Jag blev smått besviken när jag insåg att det var stockholmsk miljö kring bussen.

Lustigt att du skriver det för jag gjorde samma misstag. Helt olikt Torget i Vänersborg är det ju inte vid en första anblick, men tittar man närmare ser man snart att det inte kan vara det.

Du kanske har lättare för att identifiera bussen?  :) Det är från början Utters Busstrafik och kom till Vänersborgs Linjetrafik när de köpte företaget 1998. Den slutade som Vårgårdabuss 4. Bra komfort för länstrafik men knappast för att köra ända till Stockholm.

Mats Karlsson

Öppet förarfönster och slipslös förare tyder på varmt väder. Tidpunkten är lördag 19 juni 1999, en vecak före midsommar. Bussen hade ingen AC och ingen toa, så det kan knappast ha varit någon arrangerad resa. Förmodligen var det någon beställningstur med lägre krav.