Bussar i Malmö i juli 1994, del 2 (av 3)

Startat av Staffan Sävenfjord, 26 november 2012, 20:07:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Nästa dag!

PMK521.


HLL515.


PUW086, en av tre Megaliner som anskaffades för trafik Malmö-Trelleborg. Bussarna blev inte så långvariga i denna tjänst utan såldes sedan till Sebastian Hugó i Borlänge, som i stort sett själv byggde om dem till expressbussar. De skingrades sedan till olika håll i landet: Starlight i Krylbo, Hammarö Buss i Karlstad och Ankargrens Limousineservice i Svenshögen. Den på bilden är den som kom till Ankargrens, som 2009 sålde den till Starlight som därmed fick två av dessa bussar.


PHY487 blev sedan Linjebuss 3443.


Sedan kom jag på att jag inte behövde stå ute och svettas i den varma julikvällen för att fotografera bussar. Det gick lika bra från rummet på Hotell S:t Jörgen intill Gustav Adolfs torg. Först NDH182.


HMF036.


MDN199.







Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Härliga Malmö bilder när det fanns rediga Scania vagnar ..  :D

Var på en kurs idag och Neoplanen på bilden dök upp i diskussionen vid fikat .. De var ju milt sagt rätt udda
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Kimsan

Dem bussarna såg ju fräcka ut, vad var det som gick fel? Har bara hört att det var ett misslyckande