Bussar i Malmö i juli 1994, del 1 (av 3)

Startat av Staffan Sävenfjord, 25 november 2012, 17:42:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

I juli lyckades jag övertala min far att följa med på en semesterresa. Tre dagar från Borås till Skåne tyckte han kunde vara lagom. Så vi for lite omvägar ner efter lunch på Fleninge Motell (det gick att äta sådan där då) hamnade vi vid Sofiero, där en fd Kvick-buss hade fått nya uppdrag och tydligen gick som skyttel till Knutpunkten. Det var nu 21 år sedan kungen var på Sofiero så honom såg vi inte men vi såg Arne Thorén, radions mångåriga röst i USA och numera konsul.

Ja, jag vet att Sofiero ligger utanför Helsingborg och inte Malmö men se bilden som en bonus.  OBF678 var tidigare Helsingborgsbuss 712.

PNM751. Alla Linjebuss tätortsbussar i Malmö fick 3xxx framför det inventarienummer de hade hos Malmö Lokaltrafik, så jag upprepar inte detta.

PNK661. G efter inventarinumret står för vilken grupp den hörde hemma på. G för Gustav Adolfs torg och V för Värnhemstorget.

NDE222 som har kvar den gamla lacken från ML-tiden...

... liksom MWO333.

AMT629.

PMK901.

mil

Ser de vit lila har ett G bakom nummret någon orsak till det?

Staffan Sävenfjord

Citat från: mil skrivet 25 november 2012, 18:30:50 PM
Ser de vit lila har ett G bakom nummret någon orsak till det?

Ja, förklaringen finns ovanför tredje bilden.

yngrot

Härliga Malmö bilder och riktiga Scaniavagnar  mer sånt  :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina