Senaste dagarnas fångst + Bildgåta

Startat av Mikey, 23 november 2012, 18:51:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Nobina 2199 vilar upp sig mellan varven på 677 igår

GUB 384

GUB 143 fick fotas med lite längre slutartid, då det var så mörkt på eftermiddagen... :-\

Nobina 6818 får också vila upp sig. För tillfället den enda ledvagnen i UL-trafik

Nobina 7637 ;)

Och så till sist bildgåtan, ni brukar ju vara så bra på att lösa allt ;)
1. Vart är bilden tagen? (Land, län, kommun, område, väg, närmsta korsning, närmsta busshållsplats?)
2. Dessa bussar hade jag inte alls planerat att fota. Det jag i stället ville ha på bild dök aldrig upp. Men vad var det jag väntade på? :)

Ersa

Riktigt lyckade bilder! Djupa fina färger och precis lagom mängd bakgrund helt optimalt beskuren. :D

P.Ek

Jacob

Citat från: Mikey skrivet 23 november 2012, 18:51:54 PM
Nobina 7637 ;)

Nej men titta där är ju jag! ;)

Otroligt snygga bilder! Bilden på 143 var bland det läckraste jag sett på länge.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikey

Tack så mycket för era fina kommentarer, roligt att det gillas :)

Tonniiie

Mikey

Ingen som lyckats lista ut var jag tog bilden på Setrorna? Blir det enklare om jag säger att jag står bokstavligen 30-40m ifrån en av stadsbussarnas hållplatser? :)

JDS

Citat från: Mikey skrivet 24 november 2012, 23:04:54 PM
Ingen som lyckats lista ut var jag tog bilden på Setrorna? Blir det enklare om jag säger att jag står bokstavligen 30-40m ifrån en av stadsbussarnas hållplatser? :)

I vilken stad? Gissar på Uppsala då. Ser ut att vara järnväg i bakgrunden.

Mikey

Uppsala stämmer. I bakgrunden är det dock inte en järnväg utan en förskola, men jag inser att det kanske var lite väl tilltagen svårighetsgrad denna gång.

Ersa

Citat från: Mikey skrivet 25 november 2012, 11:12:21 AM
Uppsala stämmer. I bakgrunden är det dock inte en järnväg utan en förskola, men jag inser att det kanske var lite väl tilltagen svårighetsgrad denna gång.

Ja, för att det ska räknas som en äkta bildgåta måste väl det nästan finnas underfundiga ledtrådar synliga i själva bilden.

Mikey

Ja, det blev inte mycket ledtrådar i den bilden tyvärr. Bilden är i vart fall tagen på Emmy Rappes väg i Uppsala. Här kör för närvarande UL101 medan man bygger om i Ultuna, och jag har vid ett par tillfällen även sett stadsbussar tomköra genom denna skogsdunge. Jag trodde dock först att någon skulle känna igen stället eftersom det ändå är en förhållandevis central plats.

När jag tog bilden stod jag på cykelbanan till Dag Hammarskölds väg, som går precis utanför bild till vänster, där bl.a linje 111 har sin hållplats 'Ulleråker Norra'.

Ankan

*klipp klipp*

2. Dessa bussar hade jag inte alls planerat att fota. Det jag i stället ville ha på bild dök aldrig upp. Men vad var det jag väntade på? :)

[/quote]

Ser ut som chefen själv tar täten 😃

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jacob

Helt ärligt var Emmy rappes väg det första jag tänkte på. Men efter att ha granskat google maps gatuvy tyckte jag inte att det stämde överens med din bild. Tror det beror på att du har zoomat ganska mycket och att jag trodde det var ett vägräcke i bakgrunden.. På gatuvyn ser man heller inte dagiset från vägen, men nu finns ju inte så mycket löv som skymmer ;) Får ta mig dit i verkligheten och undersöka haha.

Kan det du väntade på ha varit någon extrabuss av något slag?

//Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Mikey

Nja, det jag väntade på var en 101a mot Knivsta, men den kom aldrig förbi mig. Kanske missade någon på den turen att det var omlagd körväg, för enligt UL's trafikinformation skall linje 101 köra på Emmy Rappes väg just nu.