Huvudmeny

Nobina 7608

Startat av Niclas Rosenius, 23 november 2012, 00:25:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Nobina 7608 gick ikväll på linje 677 mot Norrtälje, blev lite förvånad att just denna trafikerade linjen, man brukar annars använda dom gamla Vegorna och i nödfall nån av dom röda B9S.

//Niclas

Bussmicke

Av alla bussar fotar du just den jag saknar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 23 november 2012, 09:32:17 AM
Av alla bussar fotar du just den jag saknar..

Det är synd om dig, vännen. Gäller att vara på rätt plats vid rätt tillfälle  ;)

//Niclas

Ersa

Vegan 2200 verkar dessvärre ha gett upp helt, och B9S 7396 nyligen hemkommen från ett års vistelse på verkstaden i Säffle stod på Volvo Truck Center i Norrtälje igår. Efterkontroll bara några dagar efter hemkomsten?
Vegan 2199 kämpar vidare december ut, men från och med 1 januari behövs minst två nyare blåbussar till 677. Ska bli kul att se vad man väljer att lacka om till blått. Fram tills dess (samt att 7396 blir helt klar) lär det rulla 1-2 st röda bussar varje vardag på 677-omloppen.

Niclas Rosenius

Såg 2205 i förrgår kväll gick ganska sent på 677:an.

Tidigare på dan hade 2199 hoppat in som ersättning.

//Niclas

Ersa

2199 är ingen ersättningsbuss, utan arbetar heltid. Jag ser den körandes 677:an nästan varje vardag, oftast på ett specifikt omlopp. Men i förrgår kan den ju ha rullat på ett annat omlopp än sitt vanliga.

Niclas Rosenius

Citat från: Ersa skrivet 23 november 2012, 12:03:38 PM
2199 är ingen ersättningsbuss, utan arbetar heltid. Jag ser den körandes 677:an nästan varje vardag, oftast på ett specifikt omlopp. Men i förrgår kan den ju ha rullat på ett annat omlopp än sitt vanliga.

Ja, det är inte lätt att veta, men man tycker att man ser den jämt i stan på 677:an.

//Niclas

AO

Citat från: Ersa skrivet 23 november 2012, 10:28:11 AM
Vegan 2200 verkar dessvärre ha gett upp helt, och B9S 7396 nyligen hemkommen från ett års vistelse på verkstaden i Säffle stod på Volvo Truck Center i Norrtälje igår. Efterkontroll bara några dagar efter hemkomsten?
Vegan 2199 kämpar vidare december ut, men från och med 1 januari behövs minst två nyare blåbussar till 677. Ska bli kul att se vad man väljer att lacka om till blått. Fram tills dess (samt att 7396 blir helt klar) lär det rulla 1-2 st röda bussar varje vardag på 677-omloppen.

Kan några av B9S vagnarna som blir arbetslösa i Gävle den 9 december vara en het gissning till nya blå-bussar?;)

Ersa

Citat från: AO skrivet 23 november 2012, 16:15:59 PM
Kan några av B9S vagnarna som blir arbetslösa i Gävle den 9 december vara en het gissning till nya blå-bussar?;)

Det vore ju underbart om dessa kunde användas för att ersätta ett flertal av 5512-5548 från Rimbo och Norrtälje, men sån tur har de luttrade resenärerna på t.ex 639 knappast. Men det vore även kul om två av Gävlebussarna fick bli avvikande äldre B9S på just 677.