Arrivas Gröna sköna bussar..

Startat av Bussmicke, 22 november 2012, 12:49:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Jag utgår ifrån att dessa bussar hade 6xxx-nummer även om dessa inte märktes om så efter köpet av Ödåkra Buss.
Kan någon påvisa annat vill jag gärna veta det.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Bussmicke skrivet 22 november 2012, 12:49:53 PM
Jag utgår ifrån att dessa bussar hade 6xxx-nummer även om dessa inte märktes om så efter köpet av Ödåkra Buss.

3xx-serien var Helsingborgs och Höganäs kommuners anropsnummer för den gemensamma skolbuss-komradion.
Bussarna hade nummer i 61xx och 62xx-serien. Vilken som var vilken har jag ingen notering om.

Stefan P

Hej

Hur många bussar köpte Arriva av SLT?

mvh Stefan P

Bussmicke

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 22 november 2012, 14:30:07 PM
3xx-serien var Helsingborgs och Höganäs kommuners anropsnummer för den gemensamma skolbuss-komradion.
Bussarna hade nummer i 61xx och 62xx-serien. Vilken som var vilken har jag ingen notering om.

Några Volvo Säffle fick 63xx-nummer.  Bild har visats på Bussnack

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 22 november 2012, 16:34:47 PM

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Med tanke på att de 63XX-nummer du angivit här också "saknas" i 63XX-serien, så kan man ju ana att det stämmer som du antagit.

Buss-busen

Citat från: Bussmicke skrivet 22 november 2012, 12:49:53 PM

Arrigva?

Bussmicke

Citat från: Bussmicke skrivet 22 november 2012, 16:34:47 PM

En hade jag själv fotat, har sett fler på bild här. Minns inte om det var du eller CD som lade ut.

Samma buss utan 6xxx. Tycker det verkar mer rimligt att de som behölls längre fick 6 framför utsatt på bussen.

//Bussmicke.

Peter Rost

Citat från: Bussmicke skrivet 23 november 2012, 08:40:54 AM
En hade jag själv fotat, har sett fler på bild här. Minns inte om det var du eller CD som lade ut.

Samma buss utan 6xxx. Tycker det verkar mer rimligt att de som behölls längre fick 6 framför utsatt på bussen.

Trevligt! Tidigare SL-flygbuss H45 - 4206.

/Peter