Huvudmeny

Fd GUB 273

Startat av Niclas Rosenius, 21 november 2012, 11:52:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



   Denna stod och såg lite ledsen ut.

   

   //Niclas

Jacob

Tack för denna sorgliga bild som kan ses som ett avslut på 270-vagnarnars underbara tid.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Citat från: Jacob skrivet 21 november 2012, 12:53:39 PM
Tack för denna sorgliga bild som kan ses som ett avslut på 270-vagnarnars underbara tid.

//Jacob

   Stod en till bland alla bussar på baksidan som var sönder plockad på delar, men inga bussar som jag sörjer. Däremot hade jag hellre haft kvar 370-381 istället för 140-161. Trevligare att köra dessa bussar.

   //Niclas

Stefan P

Hej

Från en som inte förstår, hänger det på miljözonen och är inte 140 till 161 äldre än 370 och uppåt?

Blev 140 - 161 kvar pga. av upprustningen?

Vilka bussar är äldst i Uppsala stadstrafik?

mvh Stefan P

Bese001

Citat från: Stefan P skrivet 21 november 2012, 17:30:27 PM
Hej

Från en som inte förstår, hänger det på miljözonen och är inte 140 till 161 äldre än 370 och uppåt?

Blev 140 - 161 kvar pga. av upprustningen?

Vilka bussar är äldst i Uppsala stadstrafik?

mvh Stefan P

140-161 är biogasbussar och de äldsta i regelbunden trafik. Äldre är 548 (1991) och 722-723 (1997) men de används bara till övningskörning och jag tror de är borta till årsskiftet. har för mig att Spårvägssällskapet skulle ta hand om 548?
370-381 är diesel och var svåra/dyra att anpassa till de miljözonskrav som inför i Uppsala 13-01-01

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 21 november 2012, 11:52:42 AM

   Denna stod och såg lite ledsen ut.

   //Niclas

273 vill jag minnas var den som fick bakaxelhaveri när denna serie var på väg bort.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Jacob

Citat från: Oskar A skrivet 21 november 2012, 18:33:00 PM
273 vill jag minnas var den som fick bakaxelhaveri när denna serie var på väg bort.

Det stämmer! 275 skickades iväg långt innan alla andra pga bakaxelhaveri(?). När sedan de resterande 6 skulle bort havererade 273 medan övriga kunde ställas av och köras till NeoMan som vanligt. 276 togs ur trafik sist av alla, sista trafikdag var 2012-02-22.

Kan visa en reprisbild på 276 från sista trafikdagen. Här åker den över Centralstationen för sista gången. Direkt efter svängde den ut på kungsgatan och in på GUB-verkstaden för avrustning:



//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

ch buss

Skulle inte dessa tillbaks till Neoplan fabriken?