Huvudmeny

Orusttrafiken GJD897

Startat av Bussmicke, 19 november 2012, 12:54:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Vad hade denna Neoplan ( fd. Busslink 6190) för nummer hos Orusttrafiken och när köpte de den?
Fotograferad i Stockholm 2/2 2004
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peppen

Har GJD897 tillhört Orusttrafiken? Var det mellan Näckrosbuss och StarBussar isåfall?
Har ju iallafall tillhört SydLines Buss i Linköping sedan november 2011:

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tommy P skrivet 19 november 2012, 16:47:18 PM
Har GJD897 tillhört Orusttrafiken? Var det mellan Näckrosbuss och StarBussar isåfall?
Har ju iallafall tillhört SydLines Buss i Linköping sedan november 2011:

Jag har ingen uppgift om att den skulle ha tillhört Orusttrafiken men däremot Flygbussarna. Jag vet dock inte om den hade annat nummer än 6190 där. Orusttrafiken köpte ju en hel del från Flygbussarna så det är inte omöjligt att den trots allt var hos dem en kortare tid. Det skulle i så fall varit innan Starbussar.

Peter Öden

Hej !

Bussen avställd 2012-09-07 !

Mvh Peter Ö

Peppen

Citat från: Peter Öden skrivet 19 november 2012, 17:39:25 PM
Bussen avställd 2012-09-07 !

Stämmer, men ändå står den inte still...  Ibland står den vid Barhällsgaraget (som på bilderna) och ibland i Stångåbuss depå vid Garnisonsområdet. Är dock osäker på om den används för persontransporter.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 november 2012, 17:25:28 PM
Jag har ingen uppgift om att den skulle ha tillhört Orusttrafiken men däremot Flygbussarna. Jag vet dock inte om den hade annat nummer än 6190 där. Orusttrafiken köpte ju en hel del från Flygbussarna så det är inte omöjligt att den trots allt var hos dem en kortare tid. Det skulle i så fall varit innan Starbussar.

Okej, vet inte var jag fick det ifrån.  Något som jag har skrivit i anteckningsblock.  När hade flygbussarna den?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.