Huvudmeny

Mot Vårgatan...

Startat av P.Ek, 16 november 2012, 20:27:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

...med Nobina 7608, ovanligt lyxigt med wifi etc. för de få som skulle resa ända till Vårgatan, hela 5 minuters restid ;)

När 7608 kom tillbaka till Norrtälje busstation fortsatte den som 641 mot Hallstavik.

//P.Ek :)

Ersa

Förslag finns att SL:s denna kanske idag kortaste linje (c:a 950-1000 meter) ska förlängas till Färsna bortom SL-garaget vid Vårgatan. De fyra Upplandsspecade 760x-vagnarna i Hallstavik körs regelbundet på 641:or till Norrtälje för saker som storstäd, tvätt och byten av olika lampor. Dessutom stödtankas de i Rimbo för att kunna klara av sina långa omlopp på SL:s allra längsta linje 639.

Fredde

Citat från: Ersa skrivet 16 november 2012, 20:52:17 PM
Dessutom stödtankas de i Rimbo för att kunna klara av sina långa omlopp på SL:s allra längsta linje 639.

På linje med resenärer eller vid uppehåll på en vändande 39a?

Ersa

Citat från: Fredde skrivet 17 november 2012, 01:48:15 AM
På linje med resenärer eller vid uppehåll på en vändande 39a?

Det senare. Men det förstnämnda har inträffat vid enstaka tillfällen, då t.ex tankmöjligheten i Hallstavik lagt av pga tekniska bekymmer.

Olle

Citat från: Ersa skrivet 16 november 2012, 20:52:17 PM
Förslag finns att SL:s denna kanske idag kortaste linje (c:a 950-1000 meter) ska förlängas till Färsna bortom SL-garaget vid Vårgatan. De fyra Upplandsspecade 760x-vagnarna i Hallstavik körs regelbundet på 641:or till Norrtälje för saker som storstäd, tvätt och byten av olika lampor. Dessutom stödtankas de i Rimbo för att kunna klara av sina långa omlopp på SL:s allra längsta linje 639.
Ja,den förlängs fr.o.m. 9 december enligt nya tidtabellen:
http://sl.se/ficktid/vinter/h651.pdf

Ersa

Citat från: Olle skrivet 17 november 2012, 11:25:47 AM
Ja,den förlängs fr.o.m. 9 december enligt nya tidtabellen:
http://sl.se/ficktid/vinter/h651.pdf

Hoppsan! Dagens 4 minuters körtid utökas till 6 minuter. Räcker körtiden? ;)

Dock reagerar jag på att de ånga 651E-avgångarna vid 8:30-tiden inte står med i tidtabellen. Att få in de mångåriga regelbundna skolförstärkningar i tidtabellerna är ju något som Nobina annars varit duktiga på.

P.Ek

Citat från: Ersa skrivet 17 november 2012, 09:13:55 AM
Det senare. Men det förstnämnda har inträffat vid enstaka tillfällen, då t.ex tankmöjligheten i Hallstavik lagt av pga tekniska bekymmer.

Intressant, men hur ofta går 7605-08 som "kortturer" Stockholm-Rimbo och omvänt? Händer det ens i rusningen?

Ersa

Citat från: P.Ek skrivet 17 november 2012, 12:01:47 PM
Intressant, men hur ofta går 7605-08 som "kortturer" Stockholm-Rimbo och omvänt? Händer det ens i rusningen?

På rak arm känner jag till 08:00-turen från Tekniska, med ankomst ändstation Rimbo 08:52, som avgår tillbaka söderut 09:45. Men det kan förekomma fler sådana turer.

Bussmicke

Citat från: P.Ek skrivet 16 november 2012, 20:27:31 PM
...med Nobina 7608, ovanligt lyxigt med wifi etc. för de få som skulle resa ända till Vårgatan, hela 5 minuters restid ;)

När 7608 kom tillbaka till Norrtälje busstation fortsatte den som 641 mot Hallstavik.

//P.Ek :)

Din Lycko-orm, de enda jag inte fick på bild. Skulle tydligen ha stannat kvar i Norrtälje igår istället. Mycket irriterande att sakna En sån här.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

P.Ek

Citat från: Bussmicke skrivet 17 november 2012, 18:09:26 PM
Din Lycko-orm, de enda jag inte fick på bild. Skulle tydligen ha stannat kvar i Norrtälje igår istället. Mycket irriterande att sakna En sån här.

Jag vet inte var 7608 befann sig igår, den kan ha varit i Norrtälje men den här bilden togs för flera veckor sen ;)

Bussmicke

Aj fasen. Nåväl, en anvledning att komma tillbaka
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.