Huvudmeny

Arriva 103+126

Startat av Bussmicke, 10 november 2012, 23:27:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Undrar när Arriva införde 6xxx-numren på busssarna. I början stod det bara 1xx under lång tid
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Bussarna på bilderna är ju heller inte märkta Arriva ännu. Gissar att de fick 6xxx nummerna r Arriva köpte Ödåkra buss, men att det sedan tog tid innan märkningen ändrades.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jeppe Hagelbäck

Trevligt BM, första bilden föreställer dock 107.

Carl Eric

Kul med gamla bilder från platser som man själv besöker ganska ofta! Stort tack för dem!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mattias Petersson

Tack för dessa bilderna Micke den första bussen står väl hos busspunkten ???
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

scaniaolsson

Inofficiellt fanns kanske redan 61xx nummereringen vid detta tillfälle.

Ödåkra Buss -> Bus Danmark -> Arriva hade & har nämligen radioselektiv 86xxx på sina vagnar hos Skånetrafiken.

Scaniaolsson
Buss & Radiointresserad.
Fordonsintresserad elmontör.

Bussmicke

Tack, har ändrat till 107 nu. Frågan Är om inte bussarna redan hette 6xxx redan vid fototillfället men att det dröjde innan det sattes ut.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.