Två ny Nettbuss i Borås

Startat av Staffan Sävenfjord, 08 november 2012, 22:58:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Sent i somras levererades ytterligare två dubbeldäckare till linje 100 Borås-Göteborg. 887 har jag redan visat bild på men 888 har gäckat mig länge. Men till sist klarade den sig inte längre.

Även några mindre bussar för linjen 101 (Ulricehamn-)Sjukhuset-Resecentrum-Bollebygd har fått nya bussar av samma sort som tidigare. Dessa gör att man tycks klara sig utan de boggi Volvo 9700 som kört som utfyllnad när 9700-ora inte räckt till. Bussen har gjort ett kort uppehåll vid de rastlokaler där Nettbuss och Veolia samsas. Nu skall den rulla tom till sjukhuset.

reseguiden86

kom på en sak nu när jag såg bilden på dubbeldäckaren. 

Går aldrig Scania Juwel på linje 100 ,eller vad den modellen heter, dom som rullar på Linje 290 ?..och tvärtom, Vanhool på Linje 290?..

Olof Lagerkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 08 november 2012, 22:58:36 PM
Även några mindre bussar för linjen 101 (Ulricehamn-)Sjukhuset-Resecentrum-Bollebygd har fått nya bussar av samma sort som tidigare.

Åhå, det var så det var alltså. Jag blev ganska förvånad i morse när linje 101 kl 6.35 från Borås förstärktes med en buss - av samma sort som ordinarie bussar brukar köras med. Det har i vart fall inte jag noterat tidigare. Kul med rätt buss på rätt plats, så att säga!
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Staffan Sävenfjord

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 09 november 2012, 00:26:12 AM
Åhå, det var så det var alltså. Jag blev ganska förvånad i morse när linje 101 kl 6.35 från Borås förstärktes med en buss - av samma sort som ordinarie bussar brukar köras med. Det har i vart fall inte jag noterat tidigare. Kul med rätt buss på rätt plats, så att säga!

Det är tre nya bussar. En av denna typ brukar gå som förstärkning 15.15 på linje 200 på Södra torget (det behöver alltså inte nödvändigtvis vara en av de nya).

Staffan Sävenfjord

Citat från: reseguiden86 skrivet 08 november 2012, 23:27:07 PM
kom på en sak nu när jag såg bilden på dubbeldäckaren. 

Går aldrig Scania Juwel på linje 100 ,eller vad den modellen heter, dom som rullar på Linje 290 ?..och tvärtom, Vanhool på Linje 290?..

Beulas Jewel går 16.10 från Resecentrum i Borås måndag-fredag. Det är en avgång som körs av Öckeröbussarna. Det går två bussar i den avgången och förstärkningsbussen är en van Hool Astromega. Även på morgonen i riktning Borås utgörs an avgång av en Beulas Jewel. Vanligen är det 70765 eller 70790.

För övrigt kan Beulas Jewel förekomma på linje 100 i undantagsfall. Van Hool på linje 290 kan också förekomma.