En drös stadsbussar i förmiddags

Startat av Mikey, 08 november 2012, 17:40:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Det började med att jag precis hann få sista förstärkningsbussen i morse, GUB 705

Straxt därefter kom GUB 706 förbi, på väg hem efter att ha kört en liten del av linje 111

GUB 431 körde på linje 110 idag, precis som vanligt. Har denna vagn ens gått på någon annan linje hittills?

Straxt därefter kom 134'an. Även den skinande ny. Även om gastanken inte är jättevacker tycker jag att det är fina vagnar detta, och de verkar faktiskt fungera riktigt bra också :)

Vad är ett Uppsalainlägg utan en Neoplan? Jag var bara tvungen att slänga in en

Nämen se där! :D
Eller jaha, det var 705 igen...

Nobina 5870. Finns väl inte mycket mer att säga

Och så till sist en bild från Arlanda, en fin gammal Scania.

Bussmupp

Citat från: Mikey skrivet 08 november 2012, 17:40:07 PM
Straxt därefter kom GUB 706 förbi, på väg hem efter att ha kört en liten del av linje 111

Kul att se att även nya bussar får dessa färger. :)

Mattias Petersson

Fina bilder Mikey härligt se Nobina 5870 i trafik.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

5783

Mikko

Mikey: Såg du vad som hände med vagn 281 som syns på två av bilderna och har varningsblinkersen på? Den ser ut att ha fått styrbords slagsida. Bil 900 (Trafikledningsbilen) är också på plats.

Borde väl ha hänt ganska så precis efter att du tagit bilden på 431 eftersom det är på samma plats som bilden på 134.

Mikey

281 stötte ihop med en personbil i korsningen. Slagsidan är bara en nigning.

Jag tog inga fler bilder på bussen med hänsyn till de inblandade som satt i den, men denna trasiga bil stod en liten bit bort. Den hade till synes stött ihop med bussens framhjul, så det blev inga plåtskador på bussen och den syntes i trafik igen efter bara en och en halv timme.

Trafikbefälsbilen (900?) hamnade också på bild när allt var uppklarat.

Bussmicke

Citat från: Mikey skrivet 08 november 2012, 17:40:07 PM
GUB 431 körde på linje 110 idag, precis som vanligt. Har denna vagn ens gått på någon annan linje hittills?

ja, linje 3 igår..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.