Några bussar på Cypern...(Bilder)

Startat av Patrik, 06 november 2012, 12:33:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Här kommer några bilder från Cypern från förra veckan, dom är tagna strax utanför Larnaca.

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ronald M. Jannesson

Hållplatskuren var ju söt, men varför ingen angöring till den?? Stannar bussen mitt i vägen och folk får klampa ut i gruset för att komma upp i bussen då? Här finns ju ingen "tillgänglighetsanpassning" iaf. Är de inte med i EU? Trodde jag?? Jaja, jag är annars för det "lite gamla" sättet att transportera sig med buss men här i Sverige blir det ett sånt "himla liv" när allt inte är anpassat till allt och alla. ;)

H18E

Fina bilder, Patrik!

Jag var i Cypern, Larnaca i somras och såg varken några Volvo eller Mercedes, bara MAN. Märkligt.

yngrot

Trevligt Patrik ..    Är väl första gången det visas bilder från detta  land här..

Vi som kör blå bussar och även de som kör GUB  känner sig nästan hemma med tanke på färger på några av bussarna  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Citybus

A few of these buses are imported from the UK. The Citaro came from Eire.
Paul
Bus photos from around Europe, the Far East, Canada and Australia - https://citybus.piwigo.com

Ersa

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 06 november 2012, 17:54:58 PM
Hållplatskuren var ju söt, men varför ingen angöring till den?? Stannar bussen mitt i vägen och folk får klampa ut i gruset för att komma upp i bussen då? Här finns ju ingen "tillgänglighetsanpassning" iaf. Är de inte med i EU? Trodde jag?? Jaja, jag är annars för det "lite gamla" sättet att transportera sig med buss men här i Sverige blir det ett sånt "himla liv" när allt inte är anpassat till allt och alla. ;)

Nja, jag tycker det ser ut precis som hemma utanför "stadsmurarna". Dvs att man byter ut bussarna mot äldre lågentréfordon, men helt glömmer bort att tillgänglighetsanpassa hållplatserna.