Huvudmeny

8725

Startat av Mats W, 05 november 2012, 21:45:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mats W

...med flera har nu anlänt Stockholm för installation av SL-utrustning, kameror,m.m

Mattias Petersson

Den är mycket snyggare än Scania Citywide.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

AO

Riktigt snyggt! Blir kanske en modell som kommer på intåg i Sverige på riktigt nu. Enköping, Stockholm och nu snart även Sandviken/Gästrikland. Kanske någon mer stad som redan har eller ska få? Ska bli kul att få åka dessa bussar.

Mikey

Håller med tidigare talare, tycker denna ser riktigt snygg ut, till skillnad mot Citywide i SL-klädsel. :D

AO

Citat från: Mikey skrivet 05 november 2012, 21:52:40 PM
Håller med tidigare talare, tycker denna ser riktigt snygg ut, till skillnad mot Citywide i SL-klädsel. :D

Detta hade jag missat! Vem har beställt och vart ska den? Hur många?

Måns Johannesson

Citat från: AO skrivet 05 november 2012, 22:06:12 PM
Detta hade jag missat! Vem har beställt och vart ska den? Hur många?

Enligt länkad sida är det Nobina som skall ha 7689-7692=4st

/Måns

virtual1

Citat från: Måns Johannesson skrivet 05 november 2012, 22:10:21 PM
Enligt länkad sida är det Nobina som skall ha 7689-7692=4st

/Måns

Norrtälje?

Mikey

Citat från: virtual1 skrivet 05 november 2012, 22:53:10 PM
Norrtälje?

Södertälje har det stått att Scaniorna ska till på annan sida.

Bussmupp

Citat från: Mattias Petersson skrivet 05 november 2012, 21:47:06 PM
Den är mycket snyggare än Scania Citywide.
Citat från: Mikey skrivet 05 november 2012, 21:52:40 PM

Där måste jag tyvärr säga emot. Hur konstigt det än låter kommandes från en Volvo älskare så är Citywide snyggare i SL färger. Mycket snyggare än det här monstret.

Jacob

Citywiden är det inget fel på men jag tycker det är synd att man tagit bort allt svart i fronten. Lite ha de man kunnat spara, tänker på linjen där SCANIA-emblemet sitter. Allt svart kvar i fronten hade inte sett bra ut det heller.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

torrentjohan

Citat från: Jacob skrivet 06 november 2012, 01:06:18 AM
Citywiden är det inget fel på men jag tycker det är synd att man tagit bort allt svart i fronten. Lite ha de man kunnat spara, tänker på linjen där SCANIA-emblemet sitter. Allt svart kvar i fronten hade inte sett bra ut det heller.

//Jacob

Håller med, tycker dock att det är snyggt med "allt svart kvar" i fronten. Snart en personlig favoritmodell för mig i alla fall.

Fredde

8725 är ett Arrivanummer, detta avslöjas bla av klädseln och dekalen på de bäggre främre sidorutorna.
Den gula till höger är DOB501.

Arriva 8725 hos Busmarket, Huddinge 2012-11-06.

the0fiskis

tycker bussarna var snygga  ::)

Bussmicke

Går ju inte fort med lev. till Enköping/Bålsta..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Vem ska den gula bussen till? Kan det vara VS/Persson för trafiken i Gästrikland?