Bussar i Västerås i juni 1994, del 1 (av 3)

Startat av Staffan Sävenfjord, 02 november 2012, 14:57:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Det här året lyckades jag inte få fyra veckor semester i följd under juli utan det fick bli en vecka i början av juni för att åtminstone rädda tre juliveckor. Den veckan använde jag för att åka runt i Stockholms närområde och först blev det en resa till Västerås.

CNZ034 kom sedan till en privatperson i Kolsva (firma Bergs Buss?) och Taxi Skinnskatteberg.

DSU494 blev 1997 Swebus 1625, när de köpte EB-Buss (Enköpings-Bålsta Busstrafik).

KWU340.

NAW283 slutade hos Björks Busstrafik i Västerås.

AZR450.

LAB382.

Stefan P

Hej

Tack för bilderna från Västerås, de gjorde min dag lättare. Många av bussarna har jag kört när jag arbetade i Västerås och de andra när jag arbetade i Uppsala.
Jag ser fram emot resten av bild serien.

Ps. Tack även för bilderna av gamla bstn.
Ps .2. Var gick linje 551?

mvh Stefan P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan P skrivet 02 november 2012, 15:04:41 PM
Hej

Tack för bilderna från Västerås, de gjorde min dag lättare. Många av bussarna har jag kört när jag arbetade i Västerås och de andra när jag arbetade i Uppsala.
Jag ser fram emot resten av bild serien.

Ps. Tack även för bilderna av gamla bstn.
Ps .2. Var gick linje 551?

mvh Stefan P

Linje 551 var en expresslinje Västerås-Köping-Arboga. Något konstig vagnsutsättning för att vara en expresslinje måste man väl säga utan att därför tala illa om CR112.

Stefan P

Hej

Då var jag inte helt fel ut när jag tänke på linje, jag regarade också på bussutsättnigen brukade vara
Scania Ajooki som gick på den linjen.

mvh Stefan P

Bussmicke

Aaahhhhhh trevligt

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Trevligt värre klart bästa bilden är ju Scania 112 Van Hool ..  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina