Några klassiker från Norra Bantorget 1994

Startat av Bussmicke, 28 oktober 2012, 12:38:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Några frekventa gäster vid torget 1994, speciellt de 2 första bussarna.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

Trevligt att få se de gamla Larvikarna, även om de inte är i bästa skick.

Björn Forslund

0690 efter sejour hos militären och still going strong (varit med på skivomslag bl a) Släpet tillhör numera SvOf .
Även fd diligensen rullar vidare.

Bussmicke

Är släpet också fd SJ?
Är osäker
//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

benkesbuss

B 58an är en riktigt mysig buss! Hade själv en sådan f.d. postdiligens med norrlandsväxel och dragkrok. Träffade en man i Falun som sade sig ha kört just min buss på 70-talet,och han sa även att det då fanns ett släp till den. Kul,tyckte jag! Men trots upprepade försök att få kontakt hörde han aldrig av sig... Min buss var en 71a, och jag hade den i sju år! Men nu har jag en Scania CF 76 från 1967 som jag trivs alldeles utmärkt med! Och den är inregistrerad dagen H......

HJP

Citat från: Bussmicke skrivet 28 oktober 2012, 12:38:32 PM

Denna gång är släpet, intressantare än bussen, för min del. Jag gillar dessa släp  :)
Kan inte heller låta bli att notera SHELL-macken i bakgrunden. Det var Norra bantorget, innan det byggdes ett stort svart hotell.

HJP

Olof Lagerkvist

Citat från: HJP skrivet 16 december 2012, 16:11:20 PM
Kan inte heller låta bli att notera SHELL-macken i bakgrunden. Det var Norra bantorget, innan det byggdes ett stort svart hotell.

Det intressanta i det avseendet tycker jag är att den dygnet runt-öppna Shell-macken gav området lite liv och rörelse dygnet runt. Kommer man dit på natten numera känns faktiskt området lite dött, tråkigt och smålurigt. Däremot finns det väl givetvis liv och rörelse på annat håll dygnet runt mer nu än det gjorde då, men just här slås man faktiskt av förändringen.
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-