Huvudmeny

[Bildgåta] vilken hpl?

Startat av the0fiskis, 27 oktober 2012, 13:52:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

kanske ganska lätt vad vet jag  ::)

DEB

Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

virtual1

Citat från: DEB skrivet 27 oktober 2012, 14:18:55 PM
Henriksdal eller där runtom?

I Stockholms kommun ser man att det är på gatuskylten IAF...

jocke

Ser ut som de står 5XX på skylten, verkar bara gå en linje på platsen,
Jag förändrar era liv med detta inlägg

the0fiskis

Citat från: DEB skrivet 27 oktober 2012, 14:18:55 PM
Henriksdal eller där runtom?
rätt http://goo.gl/maps/U5kjI 
Citat från: jocke skrivet 27 oktober 2012, 14:27:31 PM
Ser ut som de står 5XX på skylten, verkar bara gå en linje på platsen,
tror det är 53 eller 52 som går där

Camilla

Nico

Citat från: virtual1 skrivet 27 oktober 2012, 14:21:43 PM
I Stockholms kommun ser man att det är på gatuskylten IAF...

Nja, kan du vara helt säker på det? Nu är det redan avslöjat att det var Henriksdal som gällde denna gång, men jag vill dock hävda att gatuskyltarna ändå inte alltid betyder att det rör sig som om Stockholms kommun. Likadana eller i alla fall väldigt likartade gatuskyltar återfinns även i en del kranskommuner. I t.ex. Solna och Sundbyberg har de funnits länge och i bl.a. Huddinge vill jag ha det till att man sätter upp denna typ av skyltar när man byter ut de gamla samt i nybyggnadsområden.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Söderort FTW

Dock ser man att det är Stockholms komun på St Erik loggorna på busskuren.

Nico

Visst, men att enbart gå på gatuskyltarna hade alltså inte varit en helt säker metod.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

virtual1

Citat från: Nico skrivet 03 november 2012, 13:23:08 PM
Visst, men att enbart gå på gatuskyltarna hade alltså inte varit en helt säker metod.

Det typsnittet finns nästan inte utanför Sthlms kommun, möjligtvis i Sundbyberg då, men annars har jag nog inte sett det i nån annan kommun, definitivt inte i Huddinge!

Nico

Citat från: virtual1 skrivet 03 november 2012, 14:56:31 PM
Det typsnittet finns nästan inte utanför Sthlms kommun, möjligtvis i Sundbyberg då, men annars har jag nog inte sett det i nån annan kommun, definitivt inte i Huddinge!

Tja, Solna och Sundbyberg har det till stor del och i Huddinge har jag för mig ha sett det bl.a. vid korsningen Kommunalvägen och Lännavägen, dvs. ungefär där gamla garaget en gång låg. Vet inte om det standardiserats på något vis, men jag vill även ha det till att jag sett det på andra håll just när det varit fråga om nybyggnadsområden.

Alfred E. Neuman